Klacht: Verwijderen A2 BKR notering

op 28 augustus 2016 over neckermann.com in de categorie Online Warenhuizen

Er is een A2 BKR codering op mijn naam geplaatst door Neckermann, zonder dat ik daar op de hoogte van gebracht ben. Het gaat om het jaar 2011 doordat Neckermann failliet is gegaan is hun administratie naar Vesting Finance gegaan.
Doordat ik bezig ben een hypotheek aan te vragen, kwam deze melding naar boven. Echter heb ik van deze melding nooit een brief ontvangen. In het verleden heb ik inderdaad een achterstand gehad, daar ik werkloos werd. Inmiddels heb ik een vaste baan en is mijn financiële situatie gezond. Ik heb dan ook op 25 augustus jl. het bedrag van 604 euro in één keer betaald.
De A2 codering is veel te zwaar. Deze verhindert mij tot het verkrijgen van een hypotheek, terwijl mijn financiële situatie juist goed is. Ik heb dan ook met Vesting Finance contact opgenomen. Deze weigeren echter de codering te verwijderen, of mij op enige wijze tegemoet te komen. Daarbij niet erkennende zelf diverse fouten gemaakt te hebben.

Zoals het mij niet informeren van het plaatsen van een negatieve codering in het BKR.
Hierbij niet handelende naar naar artikel 23:3 van het BKR reglement.

Het aangeven niet de codering te kunnen aanpassen, terwijl op de site van het BKR anders vermeld staat.

Ook hebben zij mij in één keer bij het BKR aangemeld voor een achterstand met een bijzonderheidscode, terwijl in artikel 12 van het BKR reglement staat dat je eerst van de achterstand op de hoogte gebracht dient te worden (dus A codering), voordat daar een bijzonderheidscode op geplaatst kan worden (een A2 codering).

Ik ben pas tevreden wanneer de codering verwijderd of aangepast word. Daarmee bedoel ik niet het slechts plaatsen van een einddatum. Nogmaals een A2 codering is veel te zwaar, een A1 codering was meer op zijn plaatst geweest.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over neckermann.com

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over neckermann.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sarai