Klacht: Verwarrende 1e nota onder Uwnota.nl en herinneringsnota onder Infomedics

op 27 februari 2017 over Uwnota.nl in de categorie Financieel Algemeen

De eerste tandartsnota van 131,06 euro werd door de verzekeraar met een bedrag van 125,78 betaald. Er bleef 5,28 euro over waarbij ik de eerste rekening onder uwnota wegens vakantie miste. De tweede nota werd verstuurd onder de naam Infomedics. Aangezien ik in het medische circuit zelf werkte en ingeschreven ben bij de KvK dacht ik dat het ging om reclame materiaal van een bedrijf. Het bleek dus te gaan om een aanmaning. Het bedrag werd van 5,28 opgehoogd naar 24,83. Gelukkig belde de assistente van de tandarts omdat Uwnota.nl met de nieuwe naam Infomedics de aanmaning uit handen wilden geven aan een incasso bureau met nog een keer een verhoging van 40 euro administratie kosten. Van een rekening van 5,28 euro naar, 64,83 euro.

Voor mij is het belangrijk dat mensen weten dat Uwnota.nl Infomedics is geworden met blijkbaar een enorm verdienmodel op administratie kosten. Ik vind dat zorgverleners hier rekening mee moeten houden en ook het sociale aspect in de gaten moeten houden. Als Infomedics dit verdienmodel ten koste van de patiënt niet aanpast, moeten zorgverleners geen zaken meer doen met dit bedrijf. Het is maximaal financieel rendement halen ten koste van de patiënt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Uwnota.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Uwnota.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Uwnota.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Uwnota.nl

Heeft op 28 februari 2017 om 09:53 geantwoord

Geachte heer Oosting,

U heeft inmiddels een betaling gedaan aan de hand van het telefonisch contact die u gisteren heeft gehad met een collega van mij. Mocht de nota in het proces zijn doorgelopen zou er gelukkig niet nog €40,- boven op komen. Het incassobureau verhoogt de kosten naar de kosten welke gerekend mogen worden volgens de WIK, dat zou in uw geval een totaal van €40,- aan kosten zijn inplaats van de door u genoemde +/- €60,-.

In het gesprek wat u met mijn collega heeft gevoerd hoor ik dat er een misverstand is over de vergoeding en een eventuele overname van de eigen bijdrage door uw zorgverzekeraar. Wij als Infomedics incasseren niet automatisch. Dit doen wij niet omdat de rekeningen die wij versturen kunnen verschillen van €3,- tot wel €30.000,-.

Uw zorgverzekeraar zou wel de volledige rekening aan ons kunnen betalen en het niet vergoede deel bij u kunnen incasseren. Dit is echter aan uw zorgverzekeraar. Infomedics heeft hier geen zeggen in.

Mocht u nog vragen hebben kunt u contact opnemen via klacht@Infomedics.nl

Bas Simon
Klachtcoördinator