Klacht: Verwarmingsinstallatie niet goed.

op 10 februari 2018 over Breman Installatiegroep in de categorie Installatiebedrijven

Sinds Dec 2014 wonen we in de Nieuwveenselanden in Meppel. In 2015 hebben we vrij weinig klachten gehad met de verwarming (iig toen hield ik nog niets bij). In 2016 is Breman 2x geweest, echter viel het ons toen al op dat de monteurs vrij weinig kennis hadden van de installatie die wij hebben, wat bijzonder is aangezien Breman de installatie heeft geïnstalleerd…. In januari 2017 kreeg ik een fikse afrekening van Meppelenergie, wat ons totaal niet logisch leek aangezien wij maar met zijn tweeën wonen, wij praktisch nooit thuis zijn,de vloerverwarming alleen beneden aanstaat en de verwarming niet hoger dan 20 graden staat. Dus Breman gebeld om de boel eens te controleren. In januari is de monteur 3x geweest. (12-1 19-1 en 20-1). Ik weet niet meer precies wat de monteur toen allemaal heeft geconstateerd. 17-2 kwamen we thuis en het was een sauna in huis. De thermostaat stond op 18 graden maar in huis was het 24.7 graden. Weer Breman erbij, er zijn toen 2 motortjes vervangen om het weer enigszins koeler in huis te krijgen. Op 19-4 stond de thermostaat op 15 graden en was het in huis 13 graden. Het voelde niet goed voor mij maar goed Breman er inmiddels zo vaak bij gehad zij zullen het wel weten toch?? Omdat ik toch wel weer vreesde voor een dikke afrekening over het jaar 2017 heb ik 13-5 de verwarming helemaal uitgezet. 22-6 had ik ineens geen warm water meer, dus wederom weer gebeld met Breman. De mevrouw aan de telefoon vertelde dat ik eerst een abonnement moest afsluiten en 75 euro voorrijkosten moest betalen anders kwam er geen monteur. Dit was de dag voor mijn trouwdag, dus ik had wel even wat anders aan mijn hoofd dan verwarming, Breman of abonnement. Dus maar douchen bij vrienden. De 23e heb ik weer gebeld want ik had nog steeds geen warm water. En wat schetste mijn verbazing (ik had waarschijnlijk een andere dame aan de telefoon) er werd gelijk een monteur gestuurd want dit viel gewoon onder het onderhoudscontract. Dus ja hoor op mijn trouwdag weer een monteur van Breman over de vloer.30-6 hadden we weer geen warm water dus weer gebeld. Na 10 minuten was er weer warm water, dus weer gebeld dat er geen monteur hoefde te komen. Toch afgesproken dat Breman 3-7 zou komen omdat er toch echt iets niet goed zat. 3-7 ontdekte de monteur dat er warmte lekte dus ja de verwarming uitzetten heeft dan vrij weinig zin…5-7 zijn er kleppen vervangen voor de warm tapwatervoorziening. 10-7 is de monteur weer geweest om nog wat zaken te controleren en nu leek het (eindelijk) allemaal goed. Twee weken geleden kreeg ik een telefoontje van Meppelenergie, zij wilden een controleur sturen want ons verbruik was zeer hoog en het bedrag wat ik weer bij moet betalen is absurd. Dus 7-2-18 heeft de controleur met een laptop alles uitgemeten, binnen 10 minuten zag deze man dat de koeling en de verwarming te gelijk aan het werk waren. Dit zou helemaal niet mogelijk mogen zijn. Er is mij door een monteur verteld dat de verwarming of koelt of verwarmt maar nooit te gelijk. Dus de kraan in de kast van het koelen maar gelijk dicht gedraaid. Ook dit zou niet nodig hoeven zijn omdat de kleppen het werk horen te doen. Ook merkte de controleur op dat de thermostaat de pomp aanstuurt ipv de kleppen.Wat me dan het meest boos en verdrietig maakt is dat Breman meer dan 10x is geweest en deze afwijkingen niet heeft geconstateerd en een controleur van Meppelenergie dit wel opmerkt. Ik mag er toch van uitgaan dat uw monteurs weten wat ze doen en hun vak verstaan.

Ik ben tevreden als de installatie nagekeken wordt en dat de problemen met kleppen en motors opgelost wordt. Echter ben ik het vertrouwen in Breman helemaal kwijt. Er is mij iedere keer verteld dat het echt belangrijk is dat we bij elke klacht Breman bellen en zelf niets met de installatie moeten doen. Wat we overigens ook nooit gedaan hebben omdat wij er totaal geen verstand van hebben maar de monteurs van Breman hebben overduidelijk de kennis ook niet. Ik ben erg benieuwd wat jullie met dit verhaal kunnen / willen. Over 2016 moest is 286 euro bij betalen, over 2017 430 euro en dit alles omdat de installatie niet naar behoren werkt. Graag hoor ik van jullie.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Breman Installatiegroep over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Breman Installatiegroep in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Nickie227