Klacht: vervanging remblokken en remschijven

op 17 juli 2016 over Mitsubishi in de categorie Automerken

sinds de aankoop van onze Mitsubishi Grandis kenteken 12-LVM-5 in juli 2011, waarin we met veel plezier rijden, hebben we al een aantal malen wat aan de remmen moeten vervangen. In december 2012 zijn de v-remschijven afgedraaid en gedemonteerd en is de handrem opnieuw ingesteld.(kosten 133,42 incl BTW). In december 2013 zijn de v-remblokken vervangen+remblokset(86,57) de V- en A-remschijven zijn afgedraaid en gedemonteerd(186,26 excl. BTW. In december 2014 is er een remrevisie achter geweest + rep. set(121,34 incl.BTW) en in juli 2016 zijn de a-remblokken en schijven en r.a. remklauw vervangen, remschijven achter, remblokset Mit en remtang (ra)(385,60 excl. BTW, incl 74,50 coulance korting).
Tweemaal is het voorgekomen dat binnen enkele dagen na de reparatie de remmen zo warmliepen(en bleven remmen) dat de auto weer terug moest naar de garage. De 2e keer is de auto op een aanhanger meegenomen. De problemen zijn ondertussen wel weer opgelost, maar onze vraag is eigenlijk of dit een meer voorkomend verschijnsel is bij de Mitsubishi Grandis. Er werd ons gezegd dat dit nog wel eens zou kunnen voorkomen door de constructie van de remmen en door het soort auto en de rijstijl. We zouden niet rustig moeten remmen maar juist wat agressiever om de roestvorming te voorkomen.
Graag horen wij hierop uw antwoord.

De kilometerstand was bij aankoop 20.000 en is nu 92287

Reinier Bron

Wanneer we van u te horen krijgen dat het normaal is bij de Mitsubishi Grandis en wat we nog meer kunnen verwachten

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Mitsubishi

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Mitsubishi nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door R. Bron