Klacht: Vertrektijden matrixborden

op 13 juni 2016 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Op vrijdag 13 mei 2016 hadden wij een vlucht geboekt met Ryanair naar Dublin, vluchtnummer FR 3105.
Toen wij om 17.00 op Schiphol met de trein aankwamen zagen we op de borden dat deze vlucht was vertraagd naar 18.50 uur ipv 18.35 uur.
We gingen hierna door de douane, dronken een kop koffie en zagen via de website van Schiphol Airport dat vlucht FR 3105 was gepland om 18.50 uur.
Rond 18 uur zijn wij gaan lopen naar gate H7, waar vandaan Ryanair vlucht FR 3105 zou gaan vertrekken. Ongeveer om 18.20 uur kwamen wij bij gate H7 aan en zagen drie mannen voor ons in gesprek met een grond stewardess die vertelde aan hen dat zij te laat waren om mee te kunnen met de vlucht naar Dublin. Zij sloot de deur en wilde weglopen. De drie mannen en ook wij, mijn 2 zoons en een vriendin vertelden aan die mevrouw dat de vlucht pas zou vertrekken om 18.50 uur en wij wel degelijk op tijd waren. Volgens deze mevrouw stond aan gegeven dat de vlucht om 18.35 uur vertrok en wij dus niet meer mee konden.
Zij raadde ons aan om een nieuwe vlucht te boeken bij de balie van Ryanair.
Kort hierna kwamen wij weer twee jonge mannen tegen die kennelijk ook in de veronderstelling waren dat vlucht FR 3105 wel degelijk om 18.50 uur zou vertrekken, zij hadden dat nog nagevraagd aan een medewerker, die dit ook bevestigde.
Eenmaal bij de balie van Ryanair, bleek dat het niet meer mogelijk was om nog diezelfde avond te kunnen vertrekken naar Dublin. Uiteindelijk konden wij pas zaterdag 14 mei, 11.00 uur met een vlucht vanaf Eindhoven Airport vertrekken naar Dublin, waarvoor ik 400 euro heb moeten betalen.

Ik had met mijn kinderen een weekend naar Dublin gepland, vanaf vrijdag 13 mei, voor 4 pers. incl.een appartement, echter door foutieve informatie verstrekking door Schiphol, hebben wij de vlucht gemist, waardoor wij diezelfde avond terug naar huis moesten en pas de volgende ochtend 14 mei 2016, om 11 uur alsnog vanaf Eindhoven naar Dublin zijn gegaan.
Hierdoor heb ik schade geleden, t.w. 4 x treinreis a 40,80, autoreis naar Eindhoven a 16 euro, nacht app.Dublin a 200 en 4 x extra vliegticket enkele reis a 400 euro.
Graag wil ik schadeloosstelling van de door mij extra gemaakte kosten,
vanwege het missen van vlucht FR 3105 op vrijdag 13 mei 2016.
Alle vliegtickets, zowel vd oorspronkelijke reis als de nieuw aangeschafte tickets, aankoopbewijs, als een print vd vertrektijden op die vrijdag de 13e mei, zijn in mijn bezit en kan ik des gevraagd naar u op sturen.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ina de Vries