Klacht: Verplichte annulering

op 08 augustus 2017 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Mijn wens was om de in mei al gereserveerde autohuur in Alicante met een week te verlengen en de auto dan in Sevilla af te leveren. Ik werd echter door de telefonische helpdesk verplicht om eerst de gedane reservering te annuleren (kosten 45 euro). Daarna kon ik dan een compleet nieuwe boeking doen inclusief de 1e tien dagen, die dan natuurlijk veeel duurder zouden uitvallen.
De algemene voorwaarden zeggen dat als de ophaallocatie verandert, dat niet mogelijk is, maar zeggen niets over het veranderen van de afleverlocatie. Uiteraard kost dat laatste geld, maar dat was ik bereid te betalen naast die extra dagen tegen een hoger tarief. Maar eerst annuleren met “boete” en dan een compleet nieuwe boeking maken is belachelijk.
Ik heb overigens mijn geld nog steeds niet teruggestort gekregen en het is alweer een week geleden dat ik die aanvaring had met Herz

Terugdraaien van de annulering en een aanvullende boeking maken conform mijn wensen

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 18 augustus 2017 om 11:45 geantwoord

Datum: 18/08/2017

Geachte mijnheer Belovics,

We willen u graag bedanken om contact met ons op te nemen.

Ik heb uw reservering op naam gevonden in ons systeem, en deze werd inderdaad foutief geannuleerd door de collega aan de telefoon. Ik bied u hiervoor mijn verontschuldigingen aan.

De collega die met u gesproken heeft en deze annulering voor u heeft gedaan, is nog maar net bij ons aan de slag. Ik heb deze fout doorgegeven aan hem en aan onze verantwoordelijke, zodat ze samen de annuleringsvoorwaarden nog eens kunnen doornemen en deze fout zich hopelijk niet meer voordoet.

U krijgt uiteraard het volledige bedrag van EUR 203.28 teruggestort op uw kredietkaart. Deze transactie is doorgaans binnen 5 tot 10 werkdagen zichtbaar, indien u na een maand het bedrag nog niet terugziet kunt u hierover met onze klantendienst contact opnemen.

Ik vond op uw naam ook de nieuwe reservering terug die u gemaakt heeft bij Sunny Cars. Deze staat helemaal goed in het systeem, ik hoop dus dat u in september een aangename huur heeft.

Nogmaals mijn verontschuldigingen voor het ongemak, en we hopen u spoedig terug te zien.

Line Rasquin
Hertz Customer Services

Alle klachten die gemeld zijn door Edbel