Klacht: Verplaatsen planning aanleg glasvezel nieuwbouw

op 13 juli 2017 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Sinds kort wonen wij in onze nieuwbouw woning. Al voor de oplevering contact gehad over het moment waarop glasvezel zou worden aangelegd. Echter al meerdere malen uitgesteld. In tussentijd gebruik gemaakt van een tijdelijke wifi oplossing. Dit is echter geen oplossing voor meer dan een maand i.v.m. werk (omvang databundel etc.).
Reggefiber geeft nu aan niet te kunnen aangeven wanneer glasvezel wordt aangebracht, echter omdat ik gebruik heb gemaakt van de wifi oplossing kan ik niet meer kostenloos tijdelijk naar Ziggo (kabel) overstappen om zodoende goede kwaliteit internet in de tussenliggende periode te hebben

Een duidelijke (via de mail) overeengekomen aansluitdatum voor eind augustus. Of afspraak dat ik tijdelijk (1 jaar) zonder afbetalingskosten voor de wifi kan overstappen naar Ziggo, om na een jaar alsnog met veel plezier gebruik te maken van het glasvezelnetwerk van Reggefiber.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 19 juli 2017 om 12:39 geantwoord

Geachte heer Prins,

Ik heb uw verzoek in behandeling genomen en besproken met de betrokken projectmanager. Helaas moet ik u berichten dat wij u een aanbod hebben gedaan uit coulance v.w.b. het leveren van de dongel. 1 van de voorwaarden was dat u binnen 1 maand, nadat er glasvezel beschikbaar is op uw adres, gebruik maakt van het glasvezelnetwerk via een van onze providers.

Het verzoek dat u nu doorgeeft voldoet hier echter niet aan. Aangezien u akkoord bent gegaan met de voorwaarden kan ik niet op uw verzoek in gaan. Uiteraard mag u overstappen naar Ziggo, echter zullen de kosten van de dongel dan wel voor uw rekening zijn.

Joanne
Escalatie team

Heeft op 21 juli 2017 om 14:16 geantwoord

Er wordt geen oplossing of mogelijkheden geboden. Tevens geen verduidelijking omtrent het termijn. Wordt ook in andere mailwisseling geen persoonlijk contact opgenomen

Alle klachten die gemeld zijn door Koko1990