Klacht: Vermeende oude bekeuringen uit 2013

op 24 mei 2017 over CJIB in de categorie Incassobureaus

Ik heb onlangs een brief van de politie gekregen of ik maar even ruim 2400 euro over wilde maken ivm openstaande boetes. Ik heb hier netjes 2 maal toe telefonisch en daarna maar schirftelijk op gereageerd omdat er helemaal niets bij stond. Geen kenteken, geen CJIB nrs. niets. vervolgens krijg ik geen antwoord maar krijg ik 20 mei jl. bezoek van 2 agenten aan de deur die agressief zijn en dreigen met gijzeling en dat ik dan maar moet gaan zitten. Vervolgens krijg ik een formulier in mijn handen gedrukt waarop staat dat ze mij niet thuis aantroffen en een handgeschreven krabbeltje, met wat nrs erop, maar niets officieels.. Daarna direct via facebook het CJIB benaderd op maandag 22 mei. Nog geen 2 uur later stond er weer poliltie voor de deur met weer hetzelfde. Gelukkig kon ik bewijzen dat ik reeds actie had ondernomen, maar de dienstdoende agent zei dat er boetes uit 2013 bij waren. Ik realiseerde het me niet direct, maar vanmorgen schoot mij te binnen dat ik op 25 mei 2015 van de weg was gehaald bij een grootscheepse controle van douane, belasting en de politie, op álle openstaande zaken, daarbij ben ik meer dan een uur door alle systemen heengehaald, en dat wist ik stond er wegenbelasting open, maar ng niet genoeg om daar actie op te ondernemen. Tevens waren mijn banden niet goed genoeg. Maar ik kreeg de mogelijkheid om deze te vervangen en binnen een week op het politie bureau te laten zien. Dat heb ik ook gedaan aan het Wegstapelplein in Zoetermeer. Als er op dat moment boetes van 2 jaar eerder hadden open gestaan dan had ik niet verder mogen rijden dan was mijn auto in beslag genomen. Ergo, er gaat dus iets fout in de CJIB computer, en er staan boetes in die of niet van mij zijn, of die al reeds betaald zijn en niet afgeboekt. Het vervelende in deze is dat ik de afgelopen jaren zonder vaste woon en verblijfplaats ben geweest. Alleen omdat ik die banden heb moeten kopen, en heb moeten laten zien, weet ik zeker dat er dus geen openstaande boetes waren op dat moment. Het CJIB reageert hierop met ja de politie weet ook niet alles.

Ik vind het niet juist dat er na een grootscheepse controle in 2015 waarbij er geen boetes van mij openstonden, over 2013 vermeende boetes worden opgeeïst, in 2017 terwijl het bijna ondoenlijk is om de juistheid hiervan na te gaan. Ik ben tevreden als alles voor die grootscheepse controle van 25 mei 2015 word geseponeerd.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CJIB over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CJIB in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat CJIB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CJIB

Heeft op 04 juli 2017 om 15:52 geantwoord

Heeft op 04 juli 2017 om 22:56 geantwoord

Inmiddels heb ik van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een Verklaring van Geen Bezwaar ontvangen na een screening van de AIVD/Kmarr welke 8 jaar terug gaat, en waarbij ongeveer alles van mijn leven overhoop is gehaald om werkzaam te kunnen zijn in de Burgerluchtvaart . Dat houd in dat het hele verhaal van het CJIB berust op leugens berust want als ze gelijk hadden dan had ik namelijk nooit door de screening gekomen. Wat ik al eerder had aangegeven dat het geval was. De oplossing van het CJIB houd in dat ik ondanks dit bewijs alles moet betalen met een betaalregeling. Inmiddels is er ook verzet aangetekend bij de Officier van Justitie conform de wetgeving hieromtrent, wat inhoud dat er helemaal geen betalingen behoeven te worden gedaan totdat deze heeft beslist deze heeft ook afschrift gekregen van de Verklaring van Geen Bezwaar. Desondanks stuurt het CJIB maar liefst 9 enveloppen wederom welke ik ongeopend retour heb gezonden. het CJIB is blijkbaar naarstig op zoek naar geld waarvan gezegd werd dat het er was, maar blijkbaar heeft men ergens een te kort gecreerd wat men nu op deze wijze tracht aan te zuiveren. Dat is geen innen maar gewoon diefstal, en daar ga ik dus niet mee accoord.

Alle klachten die gemeld zijn door zeliha.thomas