Klacht: Verlopen schorsing scooter

op 26 augustus 2016 over RDW in de categorie

Beste lezer,

Ineens een brief van de RDW gekregen dat ik de verzekeringsplicht heb overtreden en dat als dat zo blijkt op de controledatum (dit is een datum in het verleden), dan kan ik een boete van het CJIB verwachten van 330 euro excl administratiekosten. Vreemd naar mijn idee, want ik heb de scooter al 6 jaar ongebruikt in de schuur staan en netjes de premies danwel de jaarlijkse schorsing betaald.

Uiteindelijk bleek dat laatste niet het geval te zijn en is de boete binnengekomen van 339 euro. Een belachelijk bedrag dat totaal niet in verhouding staat tot een schorsing van 11 euro per jaar. Na een paar keer slikken toch uiteindelijk de boete maar betaald rond de uiterste betaaldatum op 28 juli en vlak voor mijn vakantie.

Terug van vakantie (17 aug) toch maar even uitzoeken hoe ik het snelst de schorsing zou kunnen verlengen, tot mijn vriendin de post aan het uitzoeken was.

Tweede brief RDW. Exact hetzelfde als de eerste, maar dan met een controledatum 15 augustus!! En weer een boete van 330 euro excl. administratiekosten!!

En ja, ik had wellicht direct actie moeten ondernemen om de scooter weer te schorsen of te verzekeren, maar twee keer dezelfde boete voor hetzelfde vergrijp wat mij niet tot nauwelijks bekend was, is dat normaal?? Totale boete bijna 700 euro!

Direct heb ik de RDW gebeld en gevraagd wat te doen. Het advies was om een verzekering af te sluiten met terugwerkende kracht. Dus ik mijn tussenpersoon gebeld, maar die wilde dat niet doen en hij vond het belachelijk dat notabene de RDW met dit advies komt richting de klant!

Conclusie: de boetes van in total bijna 700 euro moeten betaald worden.
Vraagtekens: Hoe kan het dat ik niet op de hoogte gehouden ben van het aflopen van de schorsing?

Een boete is terecht, maar 330 euro staat niet in verhouding tot de overtreding!
De eerste boete is betaald en ik zou graag willen vragen om de tweede boete te laten vervallen.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RDW

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RDW nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mbrink8