Klacht: Verkleuring bank na 1,5 jaar

op 08 juli 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In augustus 2015 heb ik een Stocksund-bank bij Ikea gekocht. Deze begon al na een jaar licht te verkleuren en na 1,5 jaar werd de verkleuring erger en begon het ook bezoek op te vallen.

Ik heb Ikea benaderd en in eerste instantie werd mij aangegeven dat ik nieuwe hoezen op kon komen halen (oude meenemen naar Ikea om de verkleuring daadwerkelijk aan te geven). Door omstandigheden heb ik niet meteen actie kunnen ondernemen en het even laten rusten.

Een aantal weken terug ben ik toch opnieuw aan de slag gegaan met die probleem en heb opnieuw contact gezocht met Ikea. Dit keer werd aangegeven dat ik via het contactformulier op de site mijn klacht moest indienen inclusief foto’s en de bon. Dit heb ik gedaan en pas na ongeveer 3 weken heb ik, ondanks meerdere verzoeken van mijn kant, een antwoord gekregen. Oplossing vanuit Ikea: ik moet maar nieuwe hoezen kopen en krijg dan de helft vergoed! Ik vind dit een belachelijke oplossing. Het kan toch niet zo zijn dat een bank maar 1/1,5 jaar mooi blijft! Ik heb nog weinig vertrouwen in dit product en Ikea probeert als nog geld te verdienen aan een klacht. Door de ‘oplossing’ van Ikea moet ik nog meer besteden aan een bank die weinig plexier heeft gebracht. Daarbij zullen de hoezen vast weer gaan verkleuren en kan ik volgend jaar zeker weer nieuwe hoezen kopen.

1. Een vergoeding in de vorm van geld.
2. Een tegoedbon.
3. Mocht bovenstaande echt niet mogelijk zijn, dan maar nieuwe hoezen die geheel door Ikea vergoed worden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MvA88