Klacht: Verkeerde topper bij boxspring

op 28 april 2016 over Haco wonen en slapen in de categorie Internetshops - Interieur

In de showroom stonden 2 mooie boxsprings te koop welke een korte levertijd hadden (3 weken). Een Odyssee en een Narvik. Het ene bed lag mij iets te hard, en het andere bed te zacht. Ik heb gevraagd of het ook mogelijk was om van topper te wisselen tussen de modellen. Dit was mogelijk en is op deze manier besteld (Odyssee boxspring met Narvik topper). Aangezien het nu geen “set” betreft hing hier wel een langere levertijd aan ivm fabricage. Dit zou ongeveer 8 weken duren. begrijpelijk.

Na 13 weken mijn bed ontvangen, met naar mijn idee de verkeerde topper. Dit was niet alleen te voelen (veel te hard), maar het uiterlijk was ook exact hetzelfde zoals de set in de showroom te zien is met Odyssee topper.

Ik heb hier mail contact over gehad met Haco Almere, inclusief foto’s. Zij zijn hier met de fabrikant aan de slag gegaan en konden mij vertellen dat ze wel degelijk het juiste hebben gestuurd. Ik moest het maar 1 a 2 weken proberen.

Uiteindelijk toch maar besloten even langs te rijden om zo nog eea te kunnen vergelijken. Ik kan begrijpen dat een topper zachter wordt wanneer deze in gebruik is, maar het verschil is naar mijn mening veel te groot.

Het voorstel wat ik toen kreeg was om de Narvik topper uit de showroom mee te nemen en dat zij de juiste topper zouden bestellen. Of ik dan nog wel de topper die ik thuis had terug kon brengen zodat ze deze in de showroom konden leggen.

Na dat vandaag gedaan te hebben, werd ik te woord gestaan door een andere collega die nog even verhaal kwam halen. Naar zijn mening is er niets besteld en was hij ook niet op de hoogte van deze wisseling.
Vervolgens werd er teruggegrepen naar de mail van de fabrikant en dat ze volgens hen het juiste hebben geleverd.

Ik werd erg klantonvriendelijk behandeld door deze persoon en hij verschuilde zich meerdere malen onder de algemene voorwaarden en eventuele uitspraken van de rechter.
Ook over mogelijke veranderingen over het uiterlijk van een matras (wat overigens dan ook bij de beschrijving van het voorbeeld hoort te staan) was hij overtuigd dat dit per maand kan verschillen. Hier gaat toch een molton overheen, dus dat maakt niet uit.

Wat zijn voorstel zou zijn is dat ik €20,- terug zou krijgen en de showroom topper mocht houden, en het er verder bij laten.

Wanneer ik hier niet mee akkoord ga, dat ik naar mijn mening niet heb ontvangen wat ik besteld heb, moet ik dit schriftelijk indienen, zijn er nog wat tussenstappen, en komt er iemand langs om te oordelen of ik in mijn gelijk sta.

Dat zou dus betekenen dat ik de topper die ik zojuist van huis mee heb genomen weer mee terug moet nemen zodat deze persoon dit kan controleren. “Dat mocht dus niet, dan moet ik eerst weer die andere topper komen brengen, en dàn mag ik deze weer meenemen”.

Uiteindelijk zou ik toch in mijn ongelijk staan, want meneer heeft 15 jaar ervaring en weet immers de uitspraak al.

In eerste instantie was de situatie omtrent levertijd niet erg prettig, daar kon ik €9,- korting op krijgen, als dan blijkt dat ik nu een set geleverd krijg die er in principe ook in 3 weken had kunnen staan aangezien het model in deze opstelling “op voorraad” is, voelt dat ook erg vervelend aan. Ook hier lag overigens de focus meer op de voorwaarden in plaats van het begrip.

Maar hoe ik vandaag behandeld ben is ronduit asociaal. Genoeg reden voor mij om dit aan te kaarten en te overwegen om inderdaad de aankoop terug te draaien wegens niet leveren wat besteld is. Meneer kon zich juridisch prima verwoorden en met een erg sarcastische toon mijn ervaring met die van hem vergelijken. Onbegrijpelijk.

De topper zoals deze in de showroom op het Narvik model lag, alsnog nabesteld en bezorgt kan worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Haco wonen en slapen over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Haco wonen en slapen in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Haco wonen en slapen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Haco wonen en slapen

Heeft op 04 mei 2016 om 14:26 geantwoord

Geachte L. Brouwer,

Allereerst onze excuses voor het misverstand en de verwarring.

Op uw klacht hebben wij navraag gedaan bij de fabrikant.
De fabrikant geeft aan dat zij een polyether schuim conform de box in de showroom hebben geleverd.
De afspraak was dat zij voor de wijziging van de standaard set geen meerprijs zouden rekenen daar de voordeliger schuim (polyether) welke werd toegepast, de normale meerprijs bij set wijzigingen compenseert.
Daarom is er op de bon ook geen meerprijs berekend.

Dat de stopping (stiksel) van de witte tijk stof een blok stepping heeft i.p.v. een horizontale streepstepping betekent niet dat u iets verkeerds is geleverd.
De topper is geleverd met een dubbel doek tijk met een fyberfill vulling, zoals deze ook op de bestelde box set odyssee in de showroom wordt getoond, alleen dan met een ander stiksel patroon. Kwalitatief zijn deze echter geheel gelijkwaardig.

Ons voorstel is om de uitgeleende topper retour te brengen, en de topper die origineel geleverd is, in gebruik te nemen, wordt de topper niet beduidend zachter zoals het model in onze showroom behoudt u het recht daar op te reclameren, Wij menen te verwachten dat dat niet nodig zal zijn.

We hebben ook een mail gestuurd naar u met deze oplossing.
We hopen dat u zich kunt vinden met onze oplossing en wensen u alsnog veel plezier van uw aankoop.

Met vriendelijke groeten
Haco

Heeft op 06 mei 2016 om 11:14 geantwoord

Er is mij bij de wens van mijn combinatie verteld dat dit mogelijk was en dit geen meerprijs zou opleveren. Het staat er nu alsof dit een speciale dienst is geweest. Niet van toepassing.

Het blijft me verbazen over jullie opmerking betreft het uiterlijk van de topper zoals deze in de showroom ligt en zoals deze is geleverd. Het is spijtig dat ik hier niet eenvoudig afbeeldingen kan laten zien over hetgeen geleverd is, en hetgeen ik naar mijn idee heb besteld. Onderstaand linkjes van deze 2 toppers. Tevens ging het mij om de zachtheid van de topper. Daar was de nadruk op gelegd. In mijn opinie is het verschil tussen de nieuwe en het showroom model dusdanig groot, dat dit na 1,5 week nog steeds niet naar wens zou zijn. Daar komt vervolgens nóg eens minimaal 8 weken levertijd bij.

Reden genoeg om mij hierbij neer te leggen en het showroommodel te behouden.

Naar mijn inziens ben ik tot op heden in gebreken gesteld en is het voor mij niet opgelost.

Odyssee 10cm:

Narvik 6cm: (besteld model)

Geleverd: (imo een Odyssee 6cm model)

Alle klachten die gemeld zijn door L. Brouwer