Klacht: Verkeerde postbezorging

op 06 juli 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Voor de pakweg 5e of 6e keer in een drietal maanden is er bij mij post foutief bezorgd.
Ik heb al eerder een klacht ingediend bij PostNL en de laatste keer betrof het post van de buren die bij was bezorgd e.v.v.

Zojuist echter werd er post geadresseerd aan postcode 5012 HA bezorgd op 5045 TM.
Een volledig andere straatnaam en een behoorlijk verschillende postcode. Bezorging op eensluidend huisnummer.
Dat wel…

Ik besloot om de postbezorger aan te spreken.
Hij erkende uiteraard de fout maar wees erop dat de (vernieuwde)postsorteermachines er mede aan debet waren.
In het adresveld van de brief stond namelijk duidelijk de juiste postcode vermeld maar rechtsonder op de envelop had de postsorteermachine de volslagen verkeerde postcode geprint.

En blijkbaar hanteren postbezorgers dat als het adres van de te bezorgen post en kijken zij niet of nauwelijks naar de adresgegevens in het adresvenster.

De fout is hier zo groot dat ik de betrouwbaarheid van de postbezorging in twijfel trek.

Dit soort fouten mogen niet voorkomen.
Als een machine softwarematig dit soort fouten maakt dan is het systeem onbetrouwbaar.

Als een postbezorger alleen rechtsonder naar de PostNL-code kijkt en niet naar het adresvenster dan is dat dus onvoldoende betrouwbaar.

Bericht van PostNL

5 jaren geleden - Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het best contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Reactie van de melder van de klacht Dr. Strangelove

5 jaren geleden - Wat u voor ons kunt betekenen ? U zou ons kunnen vertellen hoe het kan dat een dergelijke fout kan optreden. De discrepantie is zo groot dat er blijkbaar iets fundamenteels fout is aan uw kant. Verder zou u ervoor zorg kunnen dragen dat dit niet meer voorkomt. Een onnuttige als dat uw 'het zo vervelend' voor ons vindt en 'wij doen het al zo goed en stellen alles in het werk om dit te behouden' geeft geen vertrouwen. Bij een dergelijke fout moet er daadwerkelijke actie ondernomen worden en die reactie mis ik.

Reactie van de melder van de klacht Dr. Strangelove

5 jaren geleden - En verder bleef het stil...

Alle klachten die gemeld zijn door Dr. Strangelove