Klacht: Verkeerde naam op ticket.

op 11 mei 2017 over supersaver.nl in de categorie Online Vliegtickets

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik had hetzelfde als de klacht van curlyamadurly. Ik heb de tyickets besteld, de paspoortnaam gebruikt maar op het ticket stond mijn roepnaam. Hieronder de klacht zoals deze op Trustpilot staat en het mailverkeer met supersaver.

Het boeken met Supersaver gaat prima …

Het boeken met Supersaver gaat prima maar heb je een probleem dan is het minder. Er zat een spellingfout in mijn naam op het ticket voor een binnenlandse vlucht met Bangkok Airways. Uiteraard is dit mijn eigen fout omdat ik het niet goed had gecheckt. Wil je dan contact opnemen met Supersaver kan dat via de email maar het duurt 2 dgn minimaal alvorens je bericht krijgt. In dergelijk geval dien je dus telefonisch contact op te nemen en wel zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 24 uur. Via de mail kun je alleen in het Engels mailen en ook telefonisch contact kan alleen in het Engels. De mensen spreken slecht Engels en zijn moeilijk te verstaan. Het klonk als een accent van iemand uit India. Ze konden mijn naam niet meer veranderen, ondanks dat ik binnen 24 uur heb gereageerd en ik moest zelf Thailand maar bellen. Ik kreeg een nummer wat niet klopte. (verkeerde landnummer) dus heb ik het zelf maar opgezocht. In het slechtste geval moest ik een nieuw ticket boeken zo vertelde men mij. Thailand gebeld en ik kon het veranderen . Kosten: 1000 Bath. Ik vind het merkwaardig dat Supersaver niets voor me kon regelen. Tevens krijg ik mail op de naam van mijn ex vriendin. Waarschijnlijk omdat we ooit een keer eerder een ticket hebben geboekt. Let overigens goed op bij het boeken dat de namen goed worden ingevuld. Dit ivm automatische invulling. Ergo: Het boeken gaat soepel, ze zijn iets goedkoper dan andere tussenpersonen maar de service vond ik onder de maat. Tevens kost het geld om te betalen. Spreek je niet goed Engels dan heb je echt een probleem.

In answer to your reply:

First of all, it seems someone is able to read (and understand) Dutch obviously! This according to your reply here.
The people from the helpdesk however, do not and their English is very, very poor and hardly understandable.
The helpdesk did not check the applicable fare rules set by the airline for my ticket and no problem was solved by them. If they would have checked, they would have known that changing the name is quite easy for the cost of Bath 1000.
I had to call Bangkok Airways (in Bangkok) myself and the only one who solved the problem was me.
The helpdesk did provide me the telephone number from the airline in Bangkok, but the number was not correct and ik had to search for it myself.
Service from the helpdesk was very poor/bad and if you don\\\’t speak English, you\\\’ve got a major problem if you need help from it.

11-05-2017 (8 dagen na mijn verstuurde email aan supersaver).
Vandaag kreeg ik antwoord op mijn verstuurde mail:
Dear Dirk,
Thank you for your email and we apologize for the delay in response.
We have checked the airline\\\’s rules for name changes. Unfortunately the airline does not allow name changes or corrections. In case of cancellation, we have checked the airline\\\’s rules and unfortunately the airline does not permit any refund of the journey.
Kind regards,
Santosh G
Supersaver Liegt en niet zo\\\’n klein beetje ook! Ik heb namelijk mijn naam zelf laten veranderen. Kosten Bath 1000 (ca €25,- hetgeen nog steeds belachelijk is maar dat terzijde) dmv creditcard betaald. Voor diegenen die geen Engels spreken, Supersaver beweert dus dat ze gevraagd hebben bij Bangkok Airways of de naam op het ticket kon worden veranderd en volgens Supersaver is dat niet mogelijk. Als ik mijn ticket, dat met een verkeerd gespelde naam waardeloos is, zou cancelen krijg ik dus geen geld terug van de maatschappij. Ook niet waar aangezien dat maar net ligt aan welk ticket en voor welke prijs je geboekt hebt. Afgaande op het antwoord van Santos G zou ik dus een nieuw ticket moeten kopen. Kosten: minimaal €250,- en dus dikke winst voor supersaver.
Het moge duidelijk zijn dat dit de laatste keer is geweest dat ik bij supersaver een ticket heb besteld, ik betaal liever een paar tientjes meer met goede service i.pv. oplichting want zo zie ik het.
Shame on you Supersaver.

Gewenste Oplossing:

Ik heb het zelf al opgelost. Ze zouden tegemoet moeten komen in de door mij gemaakte kosten maar dat zal niet gebeuren. Een excuus zou al netjes zijn maar ook dat is teveel gevraagd zo blijkt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over supersaver.nl

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over supersaver.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dirk2137