Klacht: Verkeerde glasvezelkabel omgeschakeld, 3 organisaties nu een maand zonder Internet en telefoon

op 11 april 2016 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Op 25 maart 2016 zou Stg Actie Calcutta op glasvezel aangesloten worden voor internet en bellen (KPN abonnement op naam van W.A. de Jongh). In ons pand zijn 3 glasvezelkabels, er zijn meer organisaties in een verzamelgebouw (5663EA, nr 10). Het kostte al ca 6 uren bellen naar KPN en Reggefiber om voor elkaar te krijgen dat Reggefiber onze kabel (genaamd 2e aansluiting) vrij moest geven aan KPN. Hierdoor werd de aansluitdatum al verschoven naar vrijdag 1 april voor Reggefiber en kon KPN pas na het weekeinde op 4 april installeren. Bij ons zouden dus de 5 werkstations al een week niet kunnen werken. Ondanks dat wij een opdrachtbevestiging van Reggefiber (via SPIE) ontvingen waar duidelijk uit blijkt dat op ons adres de 2e-AANSLUITING fysiek aangepast zou gaan worden om het KPN abonnement te kunnen activeren. Maar er wordt een fout gemaakt door de monteur die door Reggefiber is ingeschakeld. Deze schakelt de verkeerde aansluiting om waardoor het hele gebouw geen internet en telefoon meer had en uiteraard ook onze aansluiting niet werkte. Vervolgens weer ca 6 uren bellen naar KPN en Reggefiber (van kastje naar de muur gestuurd), ook onze buren zijn vele uren vele telefoontjes gepleegd. Om een lang verhaal kort te maken, Reggefiber geeft aan KPN door dat maandagmorgen 11 april onze aansluiting vóór 10 uur hersteld zou worden. De KPN monteur kwam vervolgens 11 april tussen 10 en 12 uur, maar opnieuw blijkt het signaal niet correct te zijn. Ook de KPN monteur en zijn thuisfront bij KPN worden weer van kastje naar de muur gestuurd door Reggefiber. Na zeer lang en veel bellen kon de KPN monteur ons helaas niets anders vertellen dat pas op 21 april het signaal door Reggefiber hersteld zou kunnen worden en ook de andere organisaties in ons gebouw moeten zo lang wachten. Weer zelf gebeld met Reggefiber maar zij wilden er niets maar dan ook niets aan veranderen. Doorverbinden met directie of afdelingschef werd geweigerd.
Drie organisaties zijn dus weken tot een maand afgesloten van internet en bellen. Bij ons alleen al 5 werkstations. Dit gaat veel financiële schade geven. Het is ongehoord dat rechtzetten van een fout gemaakt door een monteur die voor Reggefiber werkt zonder enig begrip voor onze situatie door Reggefiber gewoon maar even vele weken doorgeschoven wordt!!
En dan is het weer afwachten hoe het 21 april gaat en of de andere organisaties in ons gebouw weer aansluiting krijgen. We hebben er nog weinig vertrouwen in.

Wij zijn tevreden als uiterlijk morgen (12 april) de aansluitingen worden hersteld en dat de financiële schade van ons en onze buren wordt vergoed.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

Bericht van Reggefiber

1 jaar geleden - Geachte heer de Jongh, Naar aanleiding van ons gesprek heb ik contact gehad met KPN en KPN heeft gezorgd dat wij een nieuwe storingsmelding hebben gekregen op het adres 10 2e aansluiting. Deze is in door de heer Van der Wel verder opgepakt en uitgezet naar de monteurs. Deze hebben de storing vanmiddag opgelost en er is nu signaal op uw adres. Meneer Van der Wel is nu nog bezig om voor het nummer 10 alles duidelijk te krijgen richting de provider en heeft hierover contact met OnsBrabantNet. Einde van de dag zal hij ook nog contact opnemen met uw buren om alles uit te leggen. Met vriendelijke groeten, Marga Bouwhuis Escalatieteam Reggefiber

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 10 juli 2017 om 08:31 geantwoord

Klacht stond nog open voor Reggefiber. Deze klacht is van 2016 en destijds opgelost.

Heeft op 12 juli 2017 om 12:17 geantwoord

Hallo,

De klacht bestond uit twee delen.
-De aansluiting van ons pand op de juiste glasvezelaansluiting voor telefoon en internet zowel voor ons als voor de buren die door een fout van Reggefiber geen internet meer hadden.
-En een schadevergoeding voor het wekenlang niet kunnen werken vanuit ons kantoor.

De aansluiting is kort na de melding bij u van de klacht opgelost. Ineens kwam er wel persoonlijk contact met een soort van trouble shooter van Reggefiber, onze klacht bij u deed daarvoor wonderen. Wat ons met vele uren bellen niet lukte werd ineens redelijk snel opgelost.

Maar het tweede deel van onze klacht de 'schadevergoeding' is nooit opgelost. Reggefiber verwees naar KPN en KPN naar Reggefiber (moeder- en dochteronderneming nota bene). En vervolgens werden wij en zelfs onze advocaat met moeilijke technische termen van 'kastje naar de muur' gestuurd. We hebben ons er vervolgens maar bij neergelegd omdat het een kostbare zaak zou worden en er geen zekerheid was over de uitkomst. Zo komen ze er op een linke manier natuurlijk meestal mee weg.

Maar wat ons betreft mag de klacht afgesloten worden,

In ieder geval hartelijk dank voor uw publicatie van onze klacht want dit heeft zeker bijgedragen aan de oplossing van het eerste (belangrijkste) deel, een goed werkende aansluiting voor ons en onze buren.

Stichting Actie Calcutta

Wim de Jongh