Klacht: verkeerde glasvezelaansluitpunt

op 20 juni 2016 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Een tijd geleden is er glasvezelaansluiting aangelegd bij ons. Dit is bij ons gedaan in de meterkast, omdat dat gebruikelijk zou zijn. Mijn moeder was destijds aanwezig dus zij heeft dat voor waar aangenomen natuurlijk.Vandaag is een monteur langs geweest van KPN die al meteen constateerde dat dit geen goede plek was voor de installatie van glasvezel en dat dit veel beter in de woonkamer had kunnen gebeuren. Dit had mijn moeder natuurlijk niet kunnen weten, aangezien zij geen deskundige is op het gebied van glasvezelaansluiting. Wat ik wel van haar heb gehoord is dat zij het wel liever in de woonkamer had gewild en deze wens had uitgesproken, maar dat de installateurs erop stonden dat het gebruikelijk was het in de meterkast te doen. Zij kwamen enigszins volhardend over op mijn moeder Nu zitten wij dus met een probleem, want er is niets aangesloten en glasvezel kunnen wij dus in principe niet gebruiken, tenzij de glasvezel aansluiting herplaatst zou kunnen worden. Volgens de monteur zou het kunnen zijn dat de installateurs destijds ‘de makkelijke weg’ hadden genomen om het te installeren waardoor wij nu de consequenties ervan ervaren doordat het abonnement niet kan worden aangesloten. Dit is dan ook de reden dat wij het aansluitpunt verplaatst willen hebben. Het lijkt er namelijk op, gezien de feiten en omstandigheden dat sprake is van dwaling. Nu wordt er 299 euro gevraagd om het te verplaatsen, terwijl dit niet de schuld is van mijn moeder.

Dat Reggefiber het glasvezelpunt nu wel op de juiste plaats, woonkamer, installeert, zoals oorspronkelijk was uitgesproken, maar geen gehoor aan is gegeven.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 20 juni 2016 om 15:30 geantwoord

Geachte heer Nourzada,

Dank voor uw reactie op Klacht.nl van 20 juni 2016.

Wij gaan uw glasvezelaansluitpunt niet kosteloos verplaatsen. Het glasvezelaansluitpunt is technisch gezien goed aangelegd. Het verplaatsen van het glasvezelaansluitpunt kost 299 euro.

Indien de monteur van KPN aangeeft dat het glasvezelaansluitpunt niet goed is aangelegd, dan kan hij hiervoor een storingsmelding maken. Ik zou u dan ook willen adviseren om contact met KPN op te nemen. Wellicht kunnen zij hierin wat voor u betekenen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Marga Bouwhuis
Klachtenteam

Reactie van de melder van de klacht Samea

7 maanden geleden - Blijkbaar was er een keuze en die keuze was expliciet geuit. Namelijk in de woonkamer. De monteurs zijn hier niet mee akkoord gegaan en hebben de aansluiting in de meterkast gerealiseerd. Dit duidt erop dat de keuze helemaal niet vrijwillig was, want ongeacht de keuze, zou het toch in de meterkast geplaatst worden, terwijl anderen het wel in de woonkamer kunnen realiseren. KPN constateert dat deze in de woonkamer had kunnen worden gerealiseerd, waardoor wordt aangetoond dat er niet is geluisterd naar de klant. Ik vind dit geen oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door Samea