Klacht: Verkeerd verkoopadvies

op 02 augustus 2016 over Trendhopper in de categorie Meubelwinkels

Wij hebben op 7 mei 2016 de 3-zits bank en hocker van de zitgroep Lecce bij jullie filiaal in Groningen besteld. Wij wouden eigenlijk een 2,5-zits + divan bestellen, maar wij twijfelden over de grootte van deze bank en de opstelling. Jullie collega Henk (Willems?) heeft ons toen geadviseerd een losse 3-zits bank te bestellen met een losse hocker, omdat je dan kunt variëren met de opstelling en de totale grootte van de bank is dan ook kleiner. Bovendien, zo liet Henk ons doen geloven, bleef de opstelling qua kussens verder helemaal hetzelfde. Klonk als een goed verhaal en dit hebben we toen ook gekocht.

Echter, bij de levering van de bank kwamen we er tot onze schrik achter dat de 3-zits bank maar twee zitkussens heeft in plaats van drie. Dit terwijl de opstellingen die worden aangeboden op de website (en zo staan deze ook in de boeken bij de Trendhopper zelf) toch echt doen laten geloven dat de 3-zits bank drie zitkussens heeft. Niet onoverkomelijk, maar niet wat we hadden besteld.

Wij hebben uiteraard contact opgenomen met de Trendhopper om verheldering. Zij hebben ons toen uitgelegd dat bij de opstellingen die worden aangeboden eigenlijk altijd 3 zitplekken worden aangegeven, maar het aantal kussens kan afwijken. Dit wordt dan ook zo aangegeven in de beschrijving. Op de website is deze extra beschrijving echter nergens te vinden en je kunt als je een bank online bestelt dus ook niet weten hoeveel kussen een bank heeft, tenzij je de Trendhopper hierover belt.

Op zich zijn wij niet ontevreden met de bank, maar het vervelende is vooral dat Henk ons juist had doen laten geloven dat de bank wel degelijk drie zitkussens had en op dat advies hebben we de bank gekocht. Toen wij Henk hierover hebben aangesproken, reageerde hij alsof het heel dom van ons was dat we er vanuit waren gegaan dat de bank 3 zitkussens had want volgens hem was dat al jaren niet meer zo. Aangezien wij niet in de bankenwereld zitten, hoe hadden wij dat moeten weten? Hij had ons hier als verkoper toch juist goed over moeten informeren? De manier waarop hij ons naar aanleiding van onze klacht te woord heeft gestaan was weinig begripvol en bovendien zeer onprettig.

Dat de beschrijving van de opstelling van de bank wordt aangepast en duidelijker wordt aangegeven, zowel in de winkel als op de website. Daarnaast zou beetje begrip ook wel fijn zijn, of een kleine tegemoetkoming.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Trendhopper

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Trendhopper nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Evelien9731