Klacht: Verkeerd tuinhuis en zeer SLECHTE klachtenafhandeling

op 14 mei 2020 over Fonteyn Outdoor Living Mall in de categorie Tuincentra

KLACHT over verkeerd tuinhuis en de manier van communiceren met klanten!!
Wij zitten inmiddels midden in een grote verbouwing. We zijn de garage van onze nieuwe woning aan het verbouwen zodat dit bij ons huis getrokken kan worden. In de tuin willen we daarom een schuur met veranda maken. In januari bezochten wij de showroom van Fonteyn en hebben samen met een van de verkopers en tuinhuis met veranda op maat ontworpen. Thuis moesten de puntjes op de ‘i’ gezet worden en mailde wij over een weer met de verkoopadviseur. Dit liep al niet lekker. Elke keer als wij een mail stuurde, moesten wij dagen wachten voor er een antwoord per email kwam. In de showroom werd ons beloofd dat het tuinhuis 6 á 7 weken levertijd nodig had. Toen wij op 2 maart een aanbetaling deden gingen wij ervanuit dat het tuinhuis tussen 13 en 20 april geleverd zou worden. Wij stemde daar onze verbouwing op af. Wij hadden het tuinhuis namelijk ook nodig om een deel van onze inboedel droog op te kunnen slaan.
Na de aanbetaling hoorden wij een hele tijd niets van Fonteyn, ook geen levertijd op datum voor montage. Na meerdere terugbelverzoeken kregen wij uiteindelijk, drie weken na de aanbetaling, van onze verkoopadviseur te horen dat ons tuinhuis 18 mei geleverd zou worden. Hier waren wij het niet mee eens, we moesten immers onze planning compleet omgooien. Alles zou nu een maand verplaatst moeten worden. Per mail diende wij een klacht in, waar vervolgens niet op gereageerd werd. Een week later mailde wij een herinnering, waar weer geen reactie op volgde. Na meerdere telefoontjes, terugbelverzoeken kregen we onze verkoopadviseur Fernand, wat later de manager bleek te zijn, aan de telefoon. Hij vond het heel vervelend maar kon er niets aan doen. Na heel wat aandringen kon het uiteindelijk begin mei worden geleverd. We paste onze planning iets aan en konden alles in gang zetten.
Op maandag 4 mei werd volgens afspraak het tuinhuis geleverd. Ik vroeg die ochtend nog aan de monteurs of het tuinhuis de juiste was. Het tuinhuis moest een kapschuurmodel zijn en niet een tuinhuis met gewoon puntdak. De monteur zei dat het de juiste was dus gingen ze verder met de montage. Halverwege de dag zagen wij de muren van het tuinhuis staan en bleek het toch een tuinhuis met gewoon dak te zijn. Vanaf dat moment zijn we al 1,5 week bezig met Fonteyn. Die dag hebben we Fonteyn wel meerdere keren moeten bellen. We staan eerst 20 minuten in de wacht, vervolgens krijg je een terugbelverzoek en worden we niet teruggebeld. Eind van de dag toch iemand van de planning gesproken en die beloofde te overleggen met de leverancier, die de fout volgens Fonteyn heeft gemaakt, en dezelfde dag nog terug te bellen. Dat telefoontje moet nog komen. Omdat we niemand aan de telefoon krijgen besloten we de leverancier, Lugarde, zelf maar te bellen. Die wist van de fout af en ging er uiteindelijk na een hoop gemopper mee aan de slag. Keuze aan ons: of het huidige tuinhuis houden met €750 korting (wat denk je zelf? Op zo’n bedrag is €750 een fooitje) of nog 4 weken wachten op een nieuw tuinhuis. Wat wij vervolgens met onze inboedel moeten doen wordt niet in meegedacht. Een financiële tegemoetkoming viel al helemaal in het verkeerde keelgat. Hij heeft ten slotte nu een tuinhuis over en dat kost hem ook heel veel geld. Wie maakt hier nu een fout???? Algoed, het nieuwe ontwerp is nu besteld en wordt, als het goed is. 20 mei bij Fonteyn geleverd.
Nu blijkt het tuinhuis, zoals door Fonteyn ontworpen, niet mogelijk te zijn als kapschuurmodel. De afmetingen en de dikte van de wanden moeten aangepast worden. Ook moet er een extra paal, middenin de veranda komen vanwege de constructie.
Als fundering voor het tuinhuis hebben wij een hovenier een deel van onze tuin exact op de afgesproken maten laten bestraten. Dat deze fundering nu niet overeenkomt met het nieuwe tuinhuis, is volgens Fonteyn heel vervelend. Meer wordt er niet over gezegd. Een tegemoetkoming in de extra kosten die wij nu moeten maken wordt door Fonteyn bij de leverancier neergelegd maar de leverancier heeft daar ook geen boodschap aan. Vanaf maandag 4 mei zijn we hier dagelijks mee bezig geweest. Fonteyn is telefonisch slecht bereikbaard. De telefoniste kan alleen een terugbelverzoek doen, alleen we worden nooit teruggebeld. We hebben onze verkoopadviseur, tevens manager, Fernand, na veel moeite afgelopen donderdag kunnen spreken, toen beloofde hij dezelfde dag terug te bellen. Vervolgens horen we niets meer. Weer meerdere terugbelverzoeken neergelegd maar het blijft stil. Iemand van hogere hand spreken lukt niet, we moeten er met de manager uit zien te komen, wordt er gezegd. Fernand wil niet aan de telefoon komen. Hij geeft aan dat we moeten mailen. Nou dat hebben we nu genoeg gedaan, en we willen niet nog dagen wachten op een antwoord per mail. Dit is echt het toppunt van geen klantvriendelijkheid.

Wij verwachten nu van Fonteyn: dat het tuinhuis volgende week geleverd wordt en dat er in ieder geval voor het weekend van 23 mei gestart is met het opbouwen van het tuinhuis. Daarnaast willen wij een verrekening doordat het tuinhuis nu kleiner wordt en de dikte van de wanden is aangepast van 4.4 cm naar 2.8 cm. Daarnaast verwachten wij een financiële tegemoetkoming voor alle tijd die het ons tot nu toe gekost heeft en voor het aanpassen van de fundering naar de nieuwe afmeting.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fonteyn Outdoor Living Mall

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fonteyn Outdoor Living Mall nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door merel_zuyderduin