Klacht: Verkeerd toestel terug en dan doodse stilte?

op 05 september 2016 over Teleplan in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik stuur mijn kapotte Nexus 5X 32GB onder garantie terug, namens Belsimpel naar Teleplan. Het enige wat je krijgt qua updates, is een inlog pagina waar je elke dag naar mag kijken, in de hoop dat de status word geupdate. Na een week krijg ik – denk ik – een nieuwe telefoon terug. Dat leek maar zo; nakijken bleek dat ik een 16GB model terug had gekregen. Teleplan had een verkeerd toestel gestuurd. Ook heb ik de doos erbij gepakt en zag dat de informatiesticker door Teleplan met drie stickerlagen was bedekt. Daarop werd duidelijk dat ik niet mijn eigen toestel had terug gekregen en ook nog eens een 16GB model ipv. 32GB. Ik mocht op eigen kosten, zonder een reserve telefoon terug te krijgen, alles weer terug sturen. Teleplan zou vermoedelijk mijn eigen telefoon nog ergens hebben liggen. We zijn nu een 2,5 week verder en nog steeds geen teken van leven vanuit Teleplan; geen mail, geen belletje, geen status update. Helemaal niks. Nog nooit zo’n on-sociaal reparatie bedrijf meegemaakt.

Gewenste Oplossing:

Mijn telefoon terug met spoed! Hoe moeilijk is het om mijn telefoon in een doos te stoppen en terug te sturen; blijkbaar moet iemand twee weken lang naar mijn telefoon en de doos staren en misschien er ooit in stoppen!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Teleplan over deze klacht.

Bericht van Teleplan

1 jaar geleden - Geachte heer Demza, Uw klacht is opgelost middels een vergoeding om een nieuw toestel mee aan te schaffen bij Belsimpel. Hopelijk is uw klacht hiermee naar tevredenheid afgehandeld en excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Teleplan Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Ricepuppet

1 jaar geleden - Beetje jammer Teleplan. Je verschuilen achter Belsimpel hun correcte oplossing. Via Teleplan was vermeld dat het toestel gerepareerd was en bij Teleplan op de afdeling klaar lag om verzonden te worden. Na een maand (!) klachten achter laten bij Belsimpel, hier op internet en het inschakelen van mijn Rechtsbijstand (die een brief heeft opgemaakt, maar uiteindelijk niet meer nodig) kwam ineens de oplossing vanuit Belsimpel; 'het toestel kan niet meer gerepareerd worden, dus je krijgt een nieuwe'. Uiteraard was ik blij met deze oplossing GEDRAGEN VANUIT Belsimpel - NIET - vanuit Teleplan. Wat Teleplan had moeten zeggen is 'uh, we zijn je toestel kwijt geraakt ergens in ons magazijn, hier heb je een nieuwe'. Zeer slap vanuit Teleplan en excuses dan ook 100% NIET geaccepteerd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Teleplan in behandeling genomen

Bericht van Teleplan

1 jaar geleden - Geachte heer Demza, Aangezien Teleplan geen toestellen op voorraad heeft, is Belsimpel gevraagd om u te helpen aan een nieuw toestel en de kosten door te belasten aan Teleplan. Nogmaals excuses voor het ongemak Met vriendelijke groet, Teleplan klantenservice

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Teleplan een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Teleplan

Heeft op 15 januari 2018 om 09:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Demza,

Enige tijd geleden heeft Teleplan in samenspraak met Belsimpel uw klacht in behandeling genomen en afgehandeld.
Als de klacht naar tevredenheid is opgelost, is er geen reactie op dit bericht benodigd, wanneer u niet tevreden bent met de geboden oplossing, dan horen wij dit natuurlijk graag.

Vriendelijke groet,

Teleplan Communications B.V.
0800-8200008

Heeft op 15 januari 2018 om 18:31 geantwoord

Nogmaals; de kosten mogen dan door berekend zijn aan Teleplan, enige openheid over de zaak en verontschuldigingen waren ook op hun plaats geweest op het moment zelf. Blijkbaar is er een toestel kwijt geraakt/gestolen, maar word daar geen woord over gerept.

Ik ben daar nooit over gebeld of gemail'ed. Ik moest zelf overal achteraan gaan. Slordig.

Alle klachten die gemeld zijn door Ricepuppet