Klacht: Verkeerd toestel terug en dan doodse stilte?

op 05 september 2016 over Teleplan in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik stuur mijn kapotte Nexus 5X 32GB onder garantie terug, namens Belsimpel naar Teleplan. Het enige wat je krijgt qua updates, is een inlog pagina waar je elke dag naar mag kijken, in de hoop dat de status word geupdate. Na een week krijg ik – denk ik – een nieuwe telefoon terug. Dat leek maar zo; nakijken bleek dat ik een 16GB model terug had gekregen. Teleplan had een verkeerd toestel gestuurd. Ook heb ik de doos erbij gepakt en zag dat de informatiesticker door Teleplan met drie stickerlagen was bedekt. Daarop werd duidelijk dat ik niet mijn eigen toestel had terug gekregen en ook nog eens een 16GB model ipv. 32GB. Ik mocht op eigen kosten, zonder een reserve telefoon terug te krijgen, alles weer terug sturen. Teleplan zou vermoedelijk mijn eigen telefoon nog ergens hebben liggen. We zijn nu een 2,5 week verder en nog steeds geen teken van leven vanuit Teleplan; geen mail, geen belletje, geen status update. Helemaal niks. Nog nooit zo’n on-sociaal reparatie bedrijf meegemaakt.

Mijn telefoon terug met spoed! Hoe moeilijk is het om mijn telefoon in een doos te stoppen en terug te sturen; blijkbaar moet iemand twee weken lang naar mijn telefoon en de doos staren en misschien er ooit in stoppen!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Teleplan over deze klacht.

Bericht van Teleplan

2 maanden geleden - Geachte heer Demza, Uw klacht is opgelost middels een vergoeding om een nieuw toestel mee aan te schaffen bij Belsimpel. Hopelijk is uw klacht hiermee naar tevredenheid afgehandeld en excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Teleplan Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Ricepuppet

2 maanden geleden - Beetje jammer Teleplan. Je verschuilen achter Belsimpel hun correcte oplossing. Via Teleplan was vermeld dat het toestel gerepareerd was en bij Teleplan op de afdeling klaar lag om verzonden te worden. Na een maand (!) klachten achter laten bij Belsimpel, hier op internet en het inschakelen van mijn Rechtsbijstand (die een brief heeft opgemaakt, maar uiteindelijk niet meer nodig) kwam ineens de oplossing vanuit Belsimpel; 'het toestel kan niet meer gerepareerd worden, dus je krijgt een nieuwe'. Uiteraard was ik blij met deze oplossing GEDRAGEN VANUIT Belsimpel - NIET - vanuit Teleplan. Wat Teleplan had moeten zeggen is 'uh, we zijn je toestel kwijt geraakt ergens in ons magazijn, hier heb je een nieuwe'. Zeer slap vanuit Teleplan en excuses dan ook 100% NIET geaccepteerd.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Teleplan in behandeling genomen

Bericht van Teleplan

1 maand geleden - Geachte heer Demza, Aangezien Teleplan geen toestellen op voorraad heeft, is Belsimpel gevraagd om u te helpen aan een nieuw toestel en de kosten door te belasten aan Teleplan. Nogmaals excuses voor het ongemak Met vriendelijke groet, Teleplan klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Ricepuppet