Klacht: verkeerd % btw gebruikt

POST48 op 30 augustus 2021 over Post algemeen in de categorie Post

Zo’n 2,5 week geleden chat gesprek gehad met Post NL over een verkeerd gebruikt BTW % (21%)
bij invoer van een pakket met een waarde van € 10.96 afkomstig van het eiland Man. Sinds 1 juli moet er btw en afhandelingskosten betaald worden voor goederen afkomstig uit een niet Europees Unie land. (Maatregel van de Europese geld verslindende Unie.) Als eerzaam (nog) burger heb ik daar mijn mening over (en velen met mij) maar goed dat is niet ter sprake want daar kunnen we toch niets mee doen! Wat er wel speelt is de ergernis over PostNL. Vele klachten heb ik alom gelezen en PostNL spant de kroon. Maar ja wat kun je anders verwachten van een ex overheidsorganisatie! Op factuurnummer R20210000942782 van 11-08-2021 werd 21% BTW in rekening gebracht . Het betreft hier postzegels als verzamelvoorwerp en daar rust een BTW% op van 9% volgens informatie bij de Belastingdienst. Het sop is de kool eigenlijk niet waard want we hebben het over € 1.32 maar het gaat over het principe. Bij de post hebben ze simpelweg een verkeerd % gebruikt. En wat nog erger is………….men laat niets van zich horen! Service heet dat! Ik heb er een ander woord voor: BALLENTENT. Tijd voor een andere postorganisatie (concurrentie)

PostNL dient secuurder te werken (of is het misschien de douane?) Klachten dienen netjes te worden afgehandeld en misschien is het zinvol op de facturen een emailadres te vermelden waar je een klacht kunt neerleggen of wordt dit bewust niet gedaan om overvoerd te raken met klachten?
Terugbetaling van € 1.32 alsmede een vergoeding voor ergernis en tijd voor het melden van deze klacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Post algemeen

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Post algemeen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door POST48