Klacht: Verkeerd account bij wachtwoord reset

op 01 juli 2017 over Paradigit in de categorie Computerwinkels

Twee weken terug heb ik onderstaande klacht aan Paradigit verzonden. Hier heb ik helaas nog geen antwoord op ontvangen, i.v.m. privacy heb ik letters uit het bericht weggelaten.

Beste Paradigit,

Recent heb ik een bestelling gedaan via jullie webshop, hierbij kon ik inloggen met mijn Paradigit account. Helaas werkte mijn bekende wachtwoord hiervoor niet meer. Ik heb daarom een wachtwoord herstel aangevraagd en ontvang tot mijn verbazing 2 e-mails.

Het 1e bericht dat ik ontving was voor het e-mailadres: ro****@**ve.nl.
Het 2e bericht dat ik ontving was voor mijn eigen (oude) e-mailadres: ro****@**ve.nl.
Bovenstaande emailadressen hebben 1 letter verschil.

Omdat ik geen twee e-mails verwachtte, heb ik het wachtwoord via het eerste bericht hersteld. Tot mijn verbazing was ik hierna ingelogd met het account van meneer *. Diggele en had ik mijn bestelling bijna bij het verkeerde adres laten afleveren.

Wanneer ik een account aanmaak bij een webshop verwacht ik dat mijn informatie, en dat van anderen, strikt beveiligd word voor derden en dus niet toegankelijk is. Ik ben dan ook uitermate teleurgesteld dat een wachtwoord herstel e-mail van een ander account bij mij terecht kan komen en kan dit ook niet anders benoemen als een schending van mijn privacy.
Ik verwacht dat andere klanten van u, waaronder meneer *. Diggele, dezelfde verwachting hiervan hebben.

Het wachtwoord van mijn Paradigit account was waarschijnlijk ook gewijzigd door een andere persoon. Ik had dit wachtwoord namelijk gedocumenteerd en weet ook zeker dat dit correct is en dat ik dit heb gebruikt toen ik mijn Paradigit account een paar jaar terug heb aangemaakt.
Ik ga er daarom vanuit dat iemand anders, waarschijnlijk *. Diggele, mijn wachtwoord heeft weten te resetten en dus inzage had in mijn gegevens en bestelde items.

Ik heb nu een nieuw Paradigit account aangemaakt, met mijn huidige e-mailadres, om er zeker van te zijn dat de gegevens hiervan niet bekend zijn bij andere personen.

Ik zou graag een verklaring willen ontvangen voor deze situatie.
Daarnaast verwacht ik op zijn minst een vergoeding voor het genoemde ongemak.

Ik verneem graag van u.

Ik zou graag een verklaring willen ontvangen voor deze situatie.
Daarnaast verwacht ik op zijn minst een vergoeding voor het genoemde ongemak.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Paradigit

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Paradigit nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door R0R0