Klacht: Verhuisd door overlast Schiphol

op 26 juni 2017 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Kaag en Braassem is wakker worden en slapen gaan met het geluid van vliegtuigen. Afhankelijk van de locatie in die gemeente bestaat het dat een gesprek moet worden stilgelegd door een overvliegende bak. En in een ‘vliegblok’ en afhankelijk van de gevlogen hoogte kan dat per minuut zijn. Wat een fijnstof zal dat overigens opleveren.

Het zoeken naar een nieuwe woonomgeving die volstaat aan overige wensen naast een vliegtuigarme lucht, is gedaan met een kaart waarop alle vliegbewegingen staan vermeld. Er zijn heel wat wensen verloren gegaan, maar de gezondheid (minder ‘verkouden’) is in ieder geval verbeterd.

Maar er volgt uitbreiding van diverse banen. Wie zegt dat mijn zorgvuldig gekozen nieuwe woonplek gevrijwaard blijft van vlieghinder?

Mijn klachten samengevat: Vliegtuigen vliegen te laag waardoor gezondheid (door geluidsoverlast en vervuiling luchtwegen) vermindert.

Openheid en eerlijkheid in informatie naar alle burgers toe tav de overlast van schiphol en de leefomgeving (en de toekomststrategie van de overheid mbt alle vliegvelden in Nederland).

Erkenning van problematiek van de burgers door aanpassing van vliegbewegingen per minuut en bijbehorende hoogte, naar aanvaardbare maatstaven.

Zie o.a. https://www.vlieghinder.nl/nieuws/artikel/hinder-vliegtuiglawaai-schiphol-gelijk-gebleven

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KMDB