Klacht: Verhoogd risico profiel, of ik even 7 van de 12 maanden als borg wil overmaken.

op 04 mei 2020 over Focum Commerce B.V. in de categorie Betalingsdiensten

Dit kreeg ik van Oxxio en dat kan niet kloppen. Had ook nog nooit van Focum gehoord en aangezien ik al 25 jaar op mijn huidige adres woon en mijn inkomen tussen 1,5 en 2x modaal ligt, ik nergens ‘achterloop’ en geen schulden heb. sterker nog ik krijg centjes terug van mijn huidige leverancier en stap over om dat dit nu gunstig is. oxxio wil graag dat ik even een bedrag over maak ter grote van 7 maanden op een 12 maanden contract. bizar.

de reactie van Oxxio:

Beste meneermevrouw XYZ,

Je hebt je aangemeld bij Oxxio. En bij alle nieuwe klanten laten we een kredietwaardigheidscontrole uitvoeren. Met de door jou verstrekte persoons- en adresgegevens wordt je verwachte betaalgedrag ingeschat.

Je hebt een verhoogd risicoprofiel
Uit de controle blijkt dat je een verhoogd risicoprofiel hebt. Wij vragen je daarom een waarborgsom te betalen van € 400,00. Dit bedrag wordt bij beëindiging van je leveringsovereenkomst, binnen 10 weken na ontvangst van de eindnota, aan je teruggestort op de rekening waarvan het bedrag ook betaald is.

Betaal binnen 14 dagen
Wil je klant worden van Oxxio? Betaal de waarborgsom van € 400,00 dan binnen 14 dagen. Lukt het je niet om dit bedrag binnen 14 dagen naar ons over te maken, dan moeten wij de overeenkomst helaas ontbinden.

Snel en veilig betalen met AcceptEmail
Je kunt het openstaande bedrag direct betalen via onderstaande knop.

Inzageverzoek
Komt het oordeel van FOCUM als een totale verrassing? Dan kun je bij hen een inzageverzoek doen. Wij mogen dit niet voor je doen, aangezien het om privacygevoelige informatie gaat.

Wanneer Focum mij volledig schrapt uit haar bestand en als mogelijke risicofactor!

ik zou ook graag weten wat de basis is waarop Focum mijn persoonsgegevens verwerkt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Focum Commerce B.V. over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Focum Commerce B.V. in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Focum Commerce B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Focum Commerce B.V.

Heeft op 19 mei 2020 om 11:08 geantwoord

Heeft op 20 mei 2020 om 00:43 geantwoord

Focum blijft hardnekkig zonder mijn toestemming mijn gegevens verwerken uit eigen commercieel belang.

Alle klachten die gemeld zijn door Geenidee35