Klacht: vergoeding

op 20 december 2012 over IZZ in de categorie Verzekering

Sinds jaren heb ik de ziekte van Sjogren met daaraan verwante klachten. De rheumatische klachten zijn prima op te lossen dmv het middel:plaqanil. De overmatig droge ogen zijn een ernstig probleem. Ik ben werkzaam als oncologie verpleegkundige op een afdeling met airco en droge lucht. Dit veroorzaakt ondanks het elk uur druppelen met hydromellose of andere vochtdruppels regelmatig ernstige oogontstekingen. Ik sta onder behandeling van oogarts maasstadziekenhuis en oogarts oogziekenhuis. Tevens loop ik bij een rheumatoloog. Ik kan niet meer zeggen hoeveel soorten druppels ik heb uitgeprobeerd en nu is de oogarts maasstadziekenhuis gaan proberen om acetylcysteine oogdruppels te gebruiken.Het beste wat me is overkomen want het zicht is verbeterd aangezien de overmatige witte draden opgelost worden door deze fliumicyldr. Ik kan ws niet meer zonder dit middel en mag dit blijven gebruiken maar het zijn flesjes van 32 euro en dienen maandelijks te worden vervangen. Dit gaat ong 360 euro per jaar kosten en de oogarts heeft daarom het verzoek gesteld aan jullie om het te vergoeden. Dit verzoek is afgewezen ondanks mijn aanvullende verzekering. Ik heb hier mijn vraagtekens bij en wil jullie vragen mijn verzoek te bekijken.

Totale vergoeding want 4 x per jaar antibiotica is duurder en maakt mij resistent!!

Bericht van

6 jaren geleden - Geachte mevrouw Heeremans, Hartelijk dank voor uw bericht. Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. Mijn collega's van de afdeling Klachtenmanagement nemen binnenkort contact met u op. Ik wens u prettige feestdagen. Met vriendelijke groet, Zorgverzekeraar IZZ Tommy Webcare

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IZZ in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IZZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IZZ

Heeft op 25 september 2013 om 16:31 geantwoord

Geachte,

Op 10 januari 2013 heeft mijn collega, Astrid, telefonisch ons antwoord aan u doorgegeven. Ik ga ervan uit dat uw klacht hiermee is afgehandeld.
Het spijt mij dat wij geen positiever antwoord aan mevrouw kunnen geven.

Webcare IZZ

Alle klachten die gemeld zijn door sjogren