Klacht: Bouwtechnische keuring mist 12K kosten dak flinke lekkage

op 18 mei 2018 over Vereniging Eigen Huis in de categorie Stichtingen en verenigingen

Ons nieuwe huis heeft 250m2 plat dak. Volgens de keuring moest een deel vervangen worden en zou het 10K kosten. Het deel dat niet vervangen hoefde te worden lekte een weken later en is in slechte staat. Offerte 22K ipv 10K
Een enorme vocht plek (weliswaar achter een bed verstopt) bleef onopgemerkt. Andere kostenschattingen ook te laag (toiletten vervangen, schilder en stucwerk). Al met al enkele 10-duizenden euro’s meer kwijt dat het bouwkundig rapport deed vermoeden. Zonde van het geld

Als een keuring ZO duur is begint het op een verzekering (met zekerheden) te lijken. Dus eigenlijk zou VEH ons tegemoed moeten komen in de kosten. Op die manier heeft VEH een incentive om de keuring beter uit te voeren.
Ik snap dat niet gaan gebeuren, maar dan vind ik het niet onterecht als ik die 446euro terug zou krijgen. We hebben nl. 446 euro uitgegeven aan een serviceproduct dat niet hetgeen leverde dat beloofd werd....

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vereniging Eigen Huis over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Jay-El