Klacht: verdwijning van wegenkaarten

op 15 december 2017 over TomTom in de categorie Navigatiesystemen

Enige jaren geleden kocht ik een Tomtom XL met europadekking. Nu kon ik afgelopen september een gratis update krijgen. Dat heb ik gedaan. Vandaag moest ik naar Duitsland en tot mijn stomme verbazing heb ik nu alleen Nl, Belie en Luxemburg dekking! Tomtom rechtstreeks benaderen is geen optie. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Maar ik voel me wel zeer gedupeerd, want een kaart voor alleen Duitsland al kost € 45,–. Hoe krijg ik mijn europakaarten weer terug zoals die op mijn Tomtom XL zaten toen ik het apparaat kocht. Help!

Zodra ik weer alle kaarten van Europa terug heb!

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over TomTom

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over TomTom nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door TomTom in behandeling genomen

Bericht van TomTom

6 maanden geleden - Hi Inge, Heel vervelend om te horen dat Duitsland niet beschikbaar is op je TomTom XL, om je beter van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag het serienummer van je. Het serienummer vind je aan de onderkant van je apparaat op een sticker met een streepjescode. Het begint in alle gevallen met een letter en staat meestal na C_NO: of S/N: Zie voor voorbeelden waar je deze sticker kunt vinden op http://www.tomtom.com/9512 Alvast bedankt voor je medewerking! Met vriendelijke groet, Yin van TomTom

Reactie van de melder van de klacht IvdS

6 maanden geleden - Beste Yin van TomTom, Het serienr is GJ1082301179. Voor de goede orde: ik had de kaarten van heel Europa op mijn Tomtom. Nadat ik met korting een update kon downloaden, bleek heel Europa verdwenen en had ik alleen Belgie, Luxemburg en Nederland. Ik hoor graag jullie oplossing. met vriendelijke groet, Inge van der Stok

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat TomTom een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

TomTom

Heeft op 21 december 2017 om 14:46 geantwoord

Hoi Inge,

Ik heb even de gegevens opgehaald aan de hand van het serienummer GJ1082B01179 en ik zie dat je de kaart van de Benelux had gekocht met korting.

Doordat je deze hebt aangeschaft en hebt geinstalleerd, heeft deze de kaart van Europa vervangen. Om er voor te zorgen je weer Europa er terug op kan installeren heb ik de kaart van Europa voor je klaargezet.

Deze kan je nu via TomTom HOME downloaden, hoe je dit doet staat uitgelegd op www.tomtom.com/15411

Heb je nu weer de kaart van Europa terug op je toestel?

Yin van TomTom

Heeft op 21 december 2017 om 15:41 geantwoord

Heb gedaan wat u voorstelt en tot mijn spijt heb nog steeds alleen maar NL, Belgie en Luxemburg op mijn Tomtom. Als het gelukt was, was ik heel blij geweest.

Bericht van TomTom

6 maanden geleden - Hoi Inge, Vervelend dat je nog steeds geen Duitsland hebt, ik vermoed dat je alleen nog even van kaart dient te wisselen op je toestel. Dit doe je als volgt op het toestel: - Tik op Opties in het hoofdmenu gevolgd door Geavanceerd. - Tik op Wissel kaart. - De kaart die je navigatiesysteem momenteel gebruikt, is gemarkeerd. Ik vermoed de Benelux. - Tik op de kaart Europa (West). Als het goed is moet je nu ook weer naar o.a. Duitsland kunnen navigeren. Lukt het nu wel? Met vriendelijke groet, Yin van TomTom

Reactie van de melder van de klacht IvdS

6 maanden geleden - Beste Yin van TomTom, Ben helemaal happy. De kaarten van West-Europa staan weer in mijn Tomtom. Was een leuke verjaardagsverrassing. Fijne feestdagen. met vriendelijke groet, Inge van der Stok

Alle klachten die gemeld zijn door IvdS