Klacht: Verbreekdestilte.nl

op 25 juli 2017 over Slachtofferhulp Nederland in de categorie Hulpverlening

Ik wil het kort houden:

Als ik een uur lang aan het vertellen ben over een seksueel trauma en ik krijg steeds korte antwoorden als “wat erg voor u mevrouw”, “wat vervelend voor u” en “bent u al naar de huisarts geweest?” en vervolgens een paar keer wordt afgekapt met “mevrouw, ik merk dat u veel wilt vertellen, maar ik kan u niet helpen” dan krijg ik de indruk dat ik niet te maken heb met een professioneel medewerkster, maar eerder met een ongeschoolde vrijwilliger.

Ik waardeer wel de empathie en de doorverwijzing naar andere instanties en een andere website waar ze meer tijd voor je hebben, maar ik had de info liever bij voorhand gehad.

Dit zijn een beetje de gesprekken die ik ook met vrienden en bepaalde fam. leden heb hierover. Ik zoek juist contact met een professionele instantie om mij beter te helpen. Kennelijk kan dat niet online.

Geef dan van te voren aan dat er een bepaald tijdslimiet aan vast zit en dat ik het beknopt moet houden. Dan weet ik waar ik aan toe ben. Juist met dit soort onderwerpen moet er delicaat mee omgegaan worden.

Vervolgens was ik net een minuut te laat om een beoordeling te geven. Alsof ze subtiel wilden voorkomen dat er een beoordeling over de medewerkster gegeven kon worden.

Gewenste oplossing: Een gepast excuus, want ik vond dit best een vervelende ervaring, omdat ik er heel erg mee zit. Professionele medewerkers inzetten, die gewend zijn om dit gesprekken te voeren en eerlijk vertellen dat er een tijdslimiet opzit en dat de info wat beknopt moet blijven.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Slachtofferhulp Nederland over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Zonnestraaltje1985