Klacht: Veiling gewonnen naar Alanya, koop afgesloten door minderjarige

op 03 juli 2012 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Mijn probleem is dat mijn minderjarige zusje gister mee heeft geboden op vakantieveilingen.nl. Dit omdat ik zelf aan het kijken was of er nog interessante veilingen op stonden. Zodra ik deze pagina open ben ik ook ingelogd. Op het moment dat ik niet aanwezig was bij mijn laptop heeft zij dus het bedrag ingetypt en het bod geplaatst. Een minderjarige mag geen koop afsluiten en de ouders/verzorgers horen deze ten allen tijden te kunnen ontbinden.

Graag zou ik zien dat deze veiling opnieuw op vakantieveilingen.nl geplaatst kan worden. Omdat ik nu binnen 4 dagen het bedrag moet afbetalen terwijl deze koop dus gemaakt is door een minderjarige. Zij mag geen koopovereenkomst afsluiten en de ouders horen deze overeenkomst te allen tijde te kunnen vernietigen.

Bericht van Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Wij begrijpen de vervelende situatie, helaas kunnen wij echter de veiling niet annuleren. Net als bij een ‘echt’ veilinghuis geldt een bod op onze site als een bindende koopovereenkomst. Wij controleren daarom zo zorgvuldig mogelijk of veilingdeelnemers bewuste bieders zijn. Deelnemers aan de veilingen wordt gevraagd om de algemene voorwaarden te lezen en accepteren. En, als dubbele controle, herhalen wij deze vraag voordat uw bod geplaatst wordt. Daarnaast kunt u uw gebruikersprofiel beschermen met een wachtwoord. Wat er vervolgens gebeurt op onze website onder uw login-gegevens is voor uw verantwoordelijkheid. Eventueel kunt u het arrangement wel overdragen aan familie, vrienden of kennissen. Het spijt ons dat wij u in deze situatie niet verder tegemoet kunnen komen. Met vriendelijke groet, Monique – Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 04 juli 2012 om 13:23 geantwoord

Uitgelegd dat meneer/mevrouw verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen account en de biedingen die via het account worden gedaan.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vakantieveilingen.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door RSKempen