Klacht: Veel onkosten en uiteindelijk motor kapot

op 03 april 2013 over Opel in de categorie Automerken

Het gaat om een door mij nieuw aangekochte opel Aguila van 2006, km stand 76.000 gekocht bij Opel Terberg. De auto is altijd in onderhoud geweest bij die garage, nu Opel Stam

maart 2012: grote beurt, waaronder keerring krukas vervangen en motor schoonspuiten kosten € 742,18
september: auto start niet meer, moet weggesleept worden, blijkt te gaan om een massakabel die moet worden vervangen
ook blijkt de accu niet meer goed te werken en is er per abuis benzine in de olie gelopen door het vele starten daarom moet er ook nieuwe olie in etc.
kosten: € 369,12
Per abuis waren ze vergeten de Assistance Plus verzekering
te verlengen waardoor ik sleepkosten moest betalen.
Dit heb ik later terug gekregen omdat ze de auto niet in hun systeem konden vinden.

November 2012: motorlampje gaat aan en dan weer uit.
Uiteindelijk stopt de auto ermee.
Het blijkt te gaan om een krukas toerentalsensor: kosten
€ 125,54
Eerste Paasdag 2013.
Auto stopt ermee op de snelweg bij Apeldoorn, doet niets meer.
Opel Assistance gebeld. De dekking is verlopen op 22-3-2013 (??) Heeft Opel deze niet verlengd? Garage is dicht.
Via Opel Assistance dan maar ANWB ingeschakeld om de auto naar Nieuwegein te brengen. Uiteindelijk biedt de man van de ANWB aan voor €250,00 een zwarte rit te geven, dus zonder bon en handje contantje betalen. Ja wat moet je… Auto naar garage Stam laten brengen.
Auto is nu nagekeken: kosten tussen de €2.000 en €3.000.
Er moet een nieuwe motor in.
De aandrijfstang is gebroken en in de motor geslagen.
Hoe dat zomaar kan? Dat weten ze niet, kunnen nog verder zoeken maar dan worden de kosten steeds hoger.
Misschien wil mevr. overwegen een nieuwe Aguila te kopen en deze in te ruilen?

Kan iemand mij vertellen hoe er zomaar een aandrijfstang kan breken van een auto die slechts 7 jaar oud is en maar 76.000 heeft gelopen?

Een duidelijke uitleg hoe dit kan gebeuren.
Ik vind de kosten vanaf maart 2012 enorm hoog en
vraag mij af of er niet al eerder wat met deze auto aan de hand was omdat de motor er al eerder mee ophield.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Opel

Alle klachten die gemeld zijn door nieuwkerk1