Klacht: Veel ellende door vliegen met Nuhr

op 03 januari 2014 over Nuhr in de categorie Online Reisbureaus

Afgelopen zomer heb ik een enkeltje geboekt van al-Hoceima naar Amsterdam via de reisorganisatie Nuhr Fly, hun site zag er erg professioneel uit en het was goedkoop dus waarom niet. Alleen zou ik nooit hebben geboekt als ik wist wat ik nu weet. Het enkeltje via Nuhr Fly heeft er namelijk voor gezorgd dat ik me vakantie verschrikkelijk heb moeten afsluiten.
Wij waren op de dag van vertrek als een van de eerste op de luchthaven in al-hoceima om in te checken, alleen werd ons daar verteld dat ons ticket ineens geannuleerd was. Dit was natuurlijk verschrikkelijk want wij zagen andere mensen gewoon inchecken en wij moesten uitzichtloos wachten aan de kant terwijl wij gewoon een ticket hebben gekocht en net zoals alle andere passagiers een ticket hadden, alleen mochten wij dat niet instappen. Uiteindelijk kwam er een medewerker van Nuhr Fly naar ons toe die ons vertelde dat hij even gaat kijken hoe het zit en of er een oplossing was. In deze tussen tijd zagen wij veel mensen inchecken en kregen wij iedere keer van hem hele onduidelijke antwoorden want hij zou ook niet weten wat er aan de hand was. Na een uur of twee was er nog steeds geen duidelijkheid maar duurde het niet lang meer voordat het vliegtuig van Transavia zou vertrekken, wij reisden namelijk via een chartervlucht. We kregen net voor dat het vliegtuig vertrok pas defenitief van de medewerker van Nuhr Fly te horen dat wij niet mee konden het vliegtuig zat namelijk vol, hij kon verder niets meer voor ons betekenen gaf hij aan. Dit was natuurlijk een klap in ons gezicht we hadden namelijk gerekend om gewoon naar huis te gaan aan het eind van de vakantie en een een paar van de mensen in ons reisgezelschap was ziek of moest werken. We hebben naar een verklaring gevraagd van de medewerker maar die heeft ons op dat moment aangegeven dat hij geen verklaring heeft en ook maar moest doen wat hem werd opgedragen, het enige wat hij voor ons kon doen was een vliegticket boeken voor 5 dagen later. Dit was voor ons natuurlijk veel te laat. In de tijd dat dit allemaal gebeurde was het vliegtuig waar wij in eigenlijk in moesten zitten al vertrokken. Het was al laat in de avond/nacht en wij konden rond dit tijdstip niet 200 km verderop in Nador naar ons vakantie verblijf, gelukkig kenden wij onze rechten en hebben we na een heel lang gesprek en na veel telefoontjes een verblijf aangeboden gekregen van Nuhr Fly in Al-Hoceima. Wij zijn dus naar dit hotel gegaan en hebben hier de nacht in onwetendheid en vooral uitzichtloos doorgebracht. De volgende dag hebben we natuurlijk gelijk naar het hoofdkantoor in Nederland gebeld, die gaven ons aan dat hun medewerker in Al-Hoceima er al mee bezig was en dat zij weinig voor ons kon betekenen. De medewerker in Al-Hoceima gaf ons aan dat ook hij niks voor ons kon doen en hij ons alleen het ticket kon aanbieden voor over 5 dagen, dan moesten we natuurlijk wel eerste helemaal naar Tetouan afreizen wat ongeveer 250 km van Al-Hoceima vandaan ligt. Wij zijn blijven vragen om een andere oplossing zodat we zo snel als mogelijk weer naar Nederland konden zodat het zieke kind dat deel uitmaakte van ons reisgezelschap en de andere waaronder ik die terug moesten om te werken weer naar Nederland konden.
Gezien wij deze ongewenste verlening van onze vakantie helemaal niet hebben aan zien komen hebben we de medewerker van Nuhr Fly aan gegeven dat wij natuurlijk die dag ook moesten eten en drinken en dat dit gezien de regels die Europees zijn gemaakt zij natuurlijk dit voor hun rekening moesten nemen. Maar nee hoor wij kregen van de Hoofd medewerker uit Nador telefonisch te horen dat wij blij moesten zijn dat we een verblijf plaats hebben gekregen dit was volgens hem een luxe die hij ons aanbood en eten en drinken zat er volgens hem dan ook niet in. Daarbij was er in dit gesprek ook helemaal geen sprake van excuus die zij ons hebben aangeboden, toen wij aangaven dat wij echt snel naar Nederland moesten gaan vooral ook i.v.m. het zieke kind zij hij dat we niet moesten zeuren we moesten blij zijn dat we een hotel hebben gekregen want in Nador waren er volgens hem verschillende gevallen die op de luchthaven moesten wachten. Het kwam er op neer dat de hoofdmedewerker van Nuhr Fly de schuld aan ons gaf, terwijl wij het slachtoffer van dit hele gebeuren zijn, daarnaast was dit alles behalve een vriendelijk, klantvriendelijk gesprek hij verbrak al schreeuwend de telefoon en gaf aan dat wij het maar moesten bekijken.
Gelukkig belde de medewerker met wie we in eerste instantie te maken hadden niet veel later daarna op en gaf ons aan dat we laat in de avond mee konden naar Nederland. Wij waren natuurlijk erg blij, maar hadden natuurlijk ook onze vraagtekens want eerst was alles nog helemaal vol en nu konden we ineens in de avond vertrekken. Nadat we hem dit hebben gevraagd gaf hij aan dat hij gewoon andere tickets ging annuleren van mensen die geboekt hebben en zodat wij dan in hun plaats naar Nederland konden. En toen viel het kwartje pas bij ons! Ditzelfde was namelijk hoogst waarschijnlijk ook bij ons gebeurd, ook onze tickets waren geannuleerd zodat andere mensen in onze plaats konden meegaan. Ze verschoven gewoon weer het probleem.
Uiteindelijk zijn we dus met deze vlucht meegegaan en gelukkig weer thuis in Nederland aangekomen.

Weer thuis in Nederland hebben we natuurlijk Nuhr Fly gecontacteerd voor een schade vergoeding volgens de Europese regels aangevraagd (hier heeft iedereen recht op die een vertraging heeft vanaf 2 uur, wij hadden een vertraging van bijna twee dagen). We hebben hierop een hele korte reactie ontvangen en niet eens een persoonlijke verontschuldiging voor de gelede schade, waarin stond dat ze ons een alternatieve vlucht hebben geboden en we dus geen recht hadden op vergoeding. Iedereen die de regels omtrent vergoedingen op het internet opzoekt weet dat iedere reiziger hier recht op heeft, alleen probeert Nuhr Fly je dat recht te ontnemen.

Om af te sluiten wil ik met dit verhaal de wijze beschrijven waarop Nuhr Fly omgaat met haar klanten en de Europese regelgeving omtrent vergoedingen. Ik had eerst alle vertrouwen in deze reisorganisatie en heb ook veel positieve reacties gehoord over de organisatie maar nu ik dit heb meegemaakt weet ik wel beter.

De gewenste oplossing is een vergoeding voor de gelede schade : waaronder te verstaan de vertraging die is opgelopen en de gemaakte kosten (en dan vooral die van het eten en drinken tijdens de vertraging).

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nuhr

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuhr over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nuhr nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht klachtnuhr

3 jaren geleden - Oh ik wist niet dat ook nuhr op deze manier te werk ging

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuhr in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuhr een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuhr

Heeft op 13 augustus 2016 om 10:48 geantwoord

Dit is een gedateerde klacht die via een foutieve klachtenpagina is binnengekomen. Dat is de reden waarom deze destijds niet door ons is behandeld. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u de klacht uiteraard opnieuw melden.
Nuhr

Heeft op 13 augustus 2016 om 10:59 geantwoord

Dit is niet juist, de klacht is in eerste instantie gwn bij nuhr voorgelegd en is nooit opgepakt. Wij hebben meerdere malen contact gehad waarin wij nooit een oplossing hebben kregen voorgelegd en ook geen excuus hebben gekregen voor dit voorval! ik vindt het erg teleurstellend dat nuhr fly nu helemaal ontkent dat zei deze klacht nooit hebben binnengekregen, en dat deze dan toch al gedateerd is. Na alle vertraging en onzekerheid die wij hebben meegemaakt, is het erg jammer dat nuhr fly deze klacht op zo een manier afdoet. Nuhr fly geeft aan dat we deze klacht opnieuw moeten melden. Wij hebben dit meerdere malen al gedaan maar hebben helemaal geen antwoord gekreggen op onze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door klachtnuhr