Klacht: Vastgelopen motor Audi A5

op 18 oktober 2016 over Audi in de categorie Automerken

We hebben de auto (Audi A5) met kenteken 45-LTT-9 (Km stand 118.018) bij garage van de Veld in Kapelle (ZLD) gekocht, het bekende probleem van de schraapveren (olieverbruik) was bij deze auto reeds verholpen.
Ook al het onderhoud is bij deze garage uitgevoerd.
Op 23 Augustus j.l zijn we terug gekomen van vakantie, onze Audi A5 stond geparkeerd op Schiphol voor 12 dagen.
Ter hoogte van Kruiningen (ZLD), reeds 100km gereden, hoorden we een grote klap, alle (controle)lichten gingen uit en de motor sloeg vast, we stonden in 5 sec. van ± 130Km/uur naar stilstand.
ANWB gebeld en getakeld naar van de Velde, na onderzoek blijkt dat de zuigerpennen uit het carter waren geslagen, één groot oliespoor, alsook de versnellingsbak heeft een behoorlijke optater heeft gekregen.
Kosten ± € 9.100,- en buiten de aankoopgarantie van 6 maanden.
De auto is in reparatie bij autorevisiebedrijf Ronald Morien, via onze garage van der Velde.
Wij houden van het merk Audi, reeds twee A1 audi’s voor onze dochters aangekocht en nu ook deze Audi A5.
Onze grote vraag is hoe het kan dat bij een bovengemiddelde, relatief jonge auto van deze klasse dit kan voorkomen?
Wij gaan ervanuit dat dit niet mag voorkomen en zeker niet bij dit soort auto’s van duurdere klasse.
Voorsprong door techniek, jammer dat deze nu faalt!

Volledige vergoeding (€ 9.100,-) van de schade (motor) en de gevolgschade (versnellingsbak).
Wij gaan ervanuit dat Audi dit serieus gaan onderzoeken hoe dit kan en hoe we dit gaan oplossen.
Ik hoor graag wat hun opmerkingen zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Strydonck