Klacht: Valse hoop

op 29 juni 2016 over Uitbieden.nl in de categorie Online Veiling

Dus mijn moedee wint een Tablet bij UITBIEDEN.NL.
Alles naar wens, alles gaat goed. En opeens begeeft de tablet het binnen garantie. Dus ze stuurt het terug voor eventuele reparatie en krijg ook netjes een bevestigings mailtje (zie afbeelding 1).

Na een tijdje niks gehoord te hebben, mailt ze uit der zelf om te kijken hoe het ervoor staat. Ze kreeg een mailtje met dat het niet meer te maken is ,maar de opties wel bestaan om eventueel een andere goedkopere soort tablet te krijgen. Tijdens haar overweging kwam ze precies dezelfde tablet op UITBIEDEN.NL tegen die ze toen ook had. Ze stuurde een mailtje terug met dat ze de tablet weer hab gezien op hun site en die liever wilt hebben. Ze kreeg een mailtje terug met dat het mogelijk is, maar ZE MOET WEL DE HELFT VAN HET AANKOOPBEDRAG BETALEN EN ALS ZE WILT KAN ZE 20% VAN HAAR AANKOOPBEDRAG IN GELD TERUG KRIJGEN! (Zie afbeeldig 2&3).

Dit is toch niet normaal? Je bent binnen de garantie! Dit hoort kostenloos vergoed te worden. GARANTIE IS GARANTIE! Wat betekend anders “Garantie”?

Nadat ik dus meerdere malen naar ze heb gebeld (€1 per gesprek), ben ik ook met ze gaan chatten via fb. De communicatie liep goed maar tot weinig resultaat. Tot ik als reactie hetzelfde kreeg als in de mail (zie afbeelding 2&3).

Vervolgens gaf ik aan dat dit niet klopte en stuurde afbeelding 1 naar ze toe. Daarna heb ik geen reactie meer gehad en ben ik geblokkeerd. Ik ben op hun eigen facebook reacties gaan plaatsen wat voor service ze hebben en dat ik een oplossing wil hebben. Ze hebben gewoon mijn reactie verwijderd zonder antwoord!

Dit alles hebben ze ook bij mijn moeder gedaan.

UITBIEDEN.NL is een verleidelijke site, maar hun service… Ze vangen graag geld! En dat is te zien aan hun service!

Tot slot hebben wij nog steeds geen tablet of ons geld terug!

Als wij een nieuwe tablet krijgen of het voledige aankoopbedrag terug krijgen in geld! (Zoals belooft)

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Uitbieden.nl over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Uitbieden.nl in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Uitbieden.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Uitbieden.nl

Heeft op 14 juli 2016 om 11:30 geantwoord

Beste,

Zoals wij ook al in de mail hebben verstuurd gaan wij u een nieuwe tablet sturen ter gemoed koming van het lange wachten.
echter zal het wel zo zijn dat aangezien de aankoop in 2014 heeft plaatsgevonden er geen garantie meer op de tablet zit.
Met vriendelijke groeten uitbieden.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Preetanjirai