Klacht: Valse biedingen

op 17 juli 2012 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Heden diverse malen geprobeerd bieding te doen op bungalow bij vakantiepark Oranje. Er is een persoon Meryem prins die de prijs kunstmatig hoog maakt. Mensen bieden 10 euro en zij gaat steevast direct 50 of 100 euro omhoog. Vermoedelijk iemand die in dienst van Oranje werkt. Ze had wel 4 of 5 x de hoogste bieding dus gewonnen, maar bleef maar bieden…

Valse bieders blokkeren op Internet. Iedereen moet een eerlijke kans krijgen op een leuke vakantie voor een scherpe prijs en de prijzen moeten niet kunstmatig omhoog gestuwd worden.

Wellicht kan Oranje een bungalow aanbieden voor een mooie prijs ;).

Bericht van Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Wij waarderen betrokken bezoekers, en al helemaal wanneer die ons wijzen op mogelijk valsspel. Spelbederf willen wij zonder meer voorkomen. Daarom is het simpelweg verboden voor aanbieders en hun medewerkers om mee te bieden. Dit wordt ook contractueel vastgelegd. Wij houden de veilingen bovendien zo goed mogelijk in de gaten. Opvallende biedingen door dezelfde veilingdeelnemers onderzoeken wij direct. Dit leidt soms tot het blokkeren van ‘verdachte’ accounts om misbruik tegen te gaan. Binnen de regels van het spel, zien wij biedingen op een veiling soms ook snel omhoog schieten. Het gebeurt bijvoorbeeld dat deelnemers hun eigen bod overbieden. Onze ervaring leert dat het hier om bewuste beslissingen kan gaan: noem het ‘spelstrategie’. Deze spelers bepalen voordat ze beginnen met bieden hoeveel zij voor een bepaald arrangement over hebben en plaatsen dit bod dan op de website. We hebben naar aanleiding van uw bericht het e.e.a. onderzocht en daaruit is gebleken dat de bewuste bieder waar u het over heeft een reguliere klant is. Deze persoon heeft meer dan 20 verschillende veilingen gewonnen en heeft 1 veiling gewonnen voor vakantiepark Oranje. Wij houden de veilingen zo goed mogelijk in de gaten, maar aangezien het om duizenden veilingen per dag gaat kunnen wij de inzet van onze klanten uiteraard ook goed gebruiken. We willen u dan ook vriendelijk bedanken voor uw betrokkenheid en we wensen u een fijne dag verder. Met vriendelijke groet, Monique – Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 18 juli 2012 om 11:17 geantwoord

We hebben de bewuste bieder onderzocht en daaruit is gebleken dat het om een reguliere klant gaat.

Alle klachten die gemeld zijn door Mdekkers