Klacht: VakantieVeilingen sluit onze klacht hier als opgelost terwijl er totaal geen contact is geweest.

op 02 mei 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Hoezo sluit VakantieVeilingen ongeoorloofd onze geplaatste klacht?

Wij zijn niet gebeld door VakantieVeilingen. Zowel niet via de vaste aansluiting als via ons mobiele nummers. Wij zijn gewoon bereikbaar. Deze klacht staat op opgelost, maar er is niet eens contact geweest.

Zie onze klacht.
Ik neem aan dat VakantieVeilingen dit spoedig als nog zal doen. Dit kan zowel telefonisch als via de mail.

Op 12 december 2016 kopen wij via vakantieveilingen een reis naar Cyprus middels reisbureau Calsedon, onderdeel van Yildrim Reizen. De reissom van €430,- is direct betaald aan Vakantieveilingen. Calsedon vraagt via de mail om de gegevens voor de reizigers.

Op 14 maart 2017 stuurde zij een laatste herinnering om binnen 1 dag te doen. Ik stuurde Calsedon de gevraagde gegevens. : ‘Graag ontvangen wij dus met spoed de volgende gegevens van u: Voor en Achternaam volgens paspoort. Geboortedatums van beide reizigers. Geslacht van beide reizigers. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Calsedon Vakanties, Seray. Ik stuur binnen 2 minuten deze gegevens toe, waarbij ik de vraag stelde of dit voldoende was of dat ze nog andere paspoortgegevens nodig waren. Calsedon bevestigde dat het zo goed was. Ik heb verder ook gevraagd gezin de rel tussen Nederland en Turkije of de reis nog was om te boeken of te annuleren. Hierop kreeg ik het antwoord dat Cyprus los stond van Turkije en het een EU-lidstaat is. Ik mocht evt. wel om boeken naar Malta. Gezien het antwoord heb ik aangegeven dat de reis gewoon door kon gaan naar Cyprus. Hierop ontvang ik de boekingsbevestiging met alle reisbescheiden en wensen zij ons alvast een goede vakantie toe.

Op 21 april 2017 ontvangen we ineens een mail van Calsedon dat de reis ineens niet meer in orde is. Dat wij onze gegevens niet op tijd hebben gegeven en zij geen vlucht hebben kunnen boeken. We kunnen nog wel mee naar Cyprus als wij €65,- per persoon bij betalen en wel binnen 6 uur na deze mail.

Dit is echt bizar. We hebben betaald en gegevens op verzoek van Calsedon aangeleverd. Zij hebben ze binnen de door Calsedon gestelde termijn van de laatste dag 14 maart 2017 ontvangen. Calsedon bevestigde zelf dat geleverde gegevens goed en op tijd binnen waren om de reservering in een boekingsbevestiging om te zetten. Wij ontvingen de boekingingsbevestiging op 15 maart 2017. Vervolgens besluit Calsedon dat wij bijna 6 weken later op 21 april 2017 niet mee mogen als wij niet nog €130,- extra betalen.

Wij hebben alle stukken van communicatie. Inclusief alle bevestigde antwoorden van Calsedon. Nooit is er uit de communicatie gebleken dat de reis niet kon door gaan.

Als wij vorige week de klacht melden bij Vakantieveilingen, moet ik de stukken van de communicatie toesturen. Vakantieveilingen neemt contact op met Calsedon die het verhaal nog anders maakt door te zeggen dat wij hebben geannuleerd. Vakantieveilingen neemt dit zonder meer aan en geeft aan dat wij dit zelf hebben geannuleerd en zij niets voor ons kunnen betekenen. huh???

RIM van Vakantieveilingen heeft niet eens de stukken gelezen. Wij hebben NOOIT geannuleerd. Sterker nog wij hebben zelf een boekingsbevestiging van Calsedon ontvangen.

Vandaag hebben wij weer gebeld met Vakantieveilingen. De telefoniste die ervanaf morgen niet meer werkt. Hoopt dat wij voor woensdag antwoord krijgen, maar kan niets beloven.

Gewenste Oplossing
Gezien deze klacht zijn wij ons vertrouwen in Vakantieveilingen en Calsedon kwijt.

Wij zien deze ontstane situatie dan ook als een tekortkoming in nakoming van de overeenkomst en willen geheel schadeloos gesteld worden. Dit betekent dat wij de complete som van € 430,- plus € 2,50 voor calamiteitenfonds terug betaald krijgen.

Bij uitblijven van deze oplossing neemt onze rechtsbijstand onze klacht over.

Bij uitblijven van deze oplossing neemt onze rechtsbijstand onze klacht over.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vakantieveilingen.nl nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 09 mei 2017 om 12:26 geantwoord

Beste heer / mevrouw,

Allereerst onze excuses dat de klacht is gesloten zonder een concrete oplossing.

Wij vinden het jammer om te lezen dat u niet tevreden bent met uw gewonnen veiling.

Wij zien dat u de veiling heeft gewonnen op 07 december 2017 en op 12 december een vertrekdatum doorgeeft aan Calsedon, echter zonder namen van de reizigers. Vanaf het moment dat u de vertrekdatum heeft doorgegeven aan Calsedon heeft u tot 24 uur de tijd om de gegevens volgens paspoort te mailen, hier bent u nalatig in geweest.

U heeft in februari van Calsedon nogmaals een mail ontvangen, waarin de gegevens werden gevraagd, echter twijfelde u over de bestemming Cyprus wegens de gebeurtenissen in Turkije. Calsedon heeft aangegeven dat Cyprus een andere land is met een eigen regering.

1 maand voor de vertrekdatum ontvangt Calsedon van u de namen, echter zijn de stoelen niet meer beschikbaar voor hetzelfde tarief en is Calsedon bereidt u een alternatief aan te bieden voor een meerprijs.

Calsedon wilt u tegemoet komen, echter dient u hiervoor contact op te nemen met Calsedon en kunnen wij niets voor u betekenen.

Diana - Webcare VV

Heeft op 09 mei 2017 om 16:54 geantwoord

Goedemiddag,

Wij hadden tot 5 mei 2017 nog steeds geen contact met vakantieveilingen gehad en wel om die reden onze klacht overgedragen aan DAS rechtsbijstand.

Van de overdracht van de klacht naar de DAS hebben wij Vakantieveilingen als Calsedon op de hoogte gebracht. Op 5 mei heeft Vakantieveilingen ons verzocht om de bevestigingen en communicatie met Calsedon. Deze heb ik vandaag naar Vakantieveilingen verzonden. Hierin is duidelijk te zien dat Calsedon op 14 Maart 2017 ons in de gelegenheid heeft gesteld om voor 15 mei 2017 ons de gegevens alsnog aan te leveren. Dit is direct op 14 maart 2017 gedaan. Dit is niet 1 maand zoals Vakantieveilingen schetst maar 2 maanden voor vertrek. Calsedon heeft ons bedankt voor de gegevens en de reis in een reisbevestiging bevestigd. Net als in latere e-mails die wij tijdens communicatie hebben ontvangen van Calsedon. Dat Calsedon nu de Turkije/Nederland situatie gebruikt als uitvlucht is vrij bijzonder. Wij hebben alleen gevraagd of wij problemen kunnen verwachten door deze situatie gezien het feit dat wij naar TURKS-CYPRUS gingen en als dit het geval was of dat wij konden omboeken. Het antwoord was dat er geen problemen waren omdat Cyprus onder de EU valt en niet onder Turkije. Wij hebben daarom gezegd dat dit dan voor ons geen probleem is en de bestemming ongewijzigd blijft. Dit was prima en Calsedon bevestigd onze reis naar Cyprus.

Alleen 6 weken nadien geeft Calsedon ineens aan dat zij een bijbetaling wilden van €65,-per persoon. Want nu bleek de reis niet meer geboekt te kunnen worden. Bizar. ...wij hebben zelfs de boekingsbevestiging van zowel de vlucht als hotel 6 weken eerder op naam ontvangen. Wij gingen uiteraard NIET akkoord met deze situatie met het gevolg dat Calsedon nu allerlei verzonnen redenen gebruikt om ons in het ongelijk te zetten.

Vakantieveilingen. Ik heb u al eerder gesteld dat u geen onderzoek hebt gedaan en u uitgaat van wat Calsedon u telefonisch heeft verteld. Ik hoop dat u de ingestuurde communicatie tussen ons en Calsedon nu wel leest en u ziet dat Calsedon niet de waarheid heeft verteld.

Desalniettemin is ook deze informatie door gestuurd naar de DAS.
Hopende op een correcte afwikkeling verblijven wij.

Familie Janssen

Alle klachten die gemeld zijn door christy