Klacht: VakantieVeilingen biedt zelf mee om prijzen op te drijven!

Pakdeboeven op 05 januari 2020 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Ik volg de site al geruime tijd, met name de horloges en constateer dat kunstmatig geboden wordt als de prijs langere tijd te laag is. Dat gebeurt o.a. onder de naam “HOOGSTE BOD!”
Bij bijvoorbeeld het artikel “Watchwinder Thomas Earnshaw ES-WBOX-01” wordt altijd en alleen maar €38 geboden en altijd om een laag bod van bijv. €11 te overbieden.
“HOOGSTE BOD!” Doet met heel veel veilingen mee, dag en nacht en heeft nog nooit een veiling gewonnen.
Dit is m.i. oplichting om te voorkomen dat duurdere artikelen voor een te lage prijs geveild worden.
Ik heb diverse screenshots gemaakt om e.e.a. aan te tonen en omdat ik verwacht dat na het publiceren van deze klacht HOOGSTE BOD! Een andere naam krijgt.

Als VakantieVeilingen op de vingers getikt wordt en gecontroleerd wordt dat dit niet meer voorkomt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vakantieveilingen.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 06 januari 2020 om 15:41 geantwoord

Hi!

Wat jammer dat je het idee hebt dat ''kunstmatig geboden wordt als de prijs langere tijd te laag is''. Gelukkig kan ik hier vrij kort over zijn! Het is niet mogelijk nog toegestaan om dit te doen. Elk bod dat je ziet is real time en wordt gedaan door klanten die op dat moment een bod doen. Wel zijn er inderdaad sommige mensen die hun naam veranderen in bijvoorbeeld Bieder of Niet Te laag en dergelijke. Dit is niet toegestaan en deze personen worden ook verzocht om hun naam te veranderen en tot die tijd worden ze geblokkeerd. We wensen je ondanks het mislopen van de veiling veel succes met bieden!

Groetjes, Donnie

Pakdeboeven

Heeft op 06 januari 2020 om 16:35 geantwoord

Als ik niet akkoord ga met de oplossing, hoe kan de klacht dan de status opgelost krijgen?

Bericht van Vakantieveilingen.nl

1 jaar geleden - Hi! Wat jammer dat je niet tevreden bent met het gegeven antwoord. Echter is en blijft het simpel. We hebben desbetreffende account onderzocht en de bieder gevraagd zijn naam te wijzigen. Daarnaast, zien wij dat die persoon ook veel bij ons wint en netjes betaald heeft. Wij zien dus geen gekke biedactiviteiten op aangegeven naam. Het lijkt mij niet nodig om verder inhoudelijk in te gaan op jouw ''constateringen'' mits je natuurlijk kan aantonen dat iemand verdachte biedingen doet. Dan ontvangen wij graag per mail jouw bevindingen en kunnen desbetreffende accounts controleren en indien nodig de juiste stappen ondernemen. Je kan ons altijd eventjes een mailtje sturen via [email protected] Groetjes, Donnie

Alle klachten die gemeld zijn door Pakdeboeven