Klacht: UWV betaalt te weinig WW

op 12 augustus 2018 over UWV in de categorie Overheid

Door een baantje van vier tot zes uur per week als postbezorger verrekend UWV een fictief uurloon omdat ik zelfstandig ondernemer zou zijn geweest. Bovendien val ik onder de WWZ welke is ingegaan op 1 juli 2015. Sinds 1 november 2015 ontvang ik WW. In de WWZ staat dat er geen urenverreke-ning meer zal plaatsvinden. Men mag enkel het inkomen verrekenen. Bij mij wordt een oude wet toegepast. Sinds vier maanden ben ik hierover met UWV aan het corresponderen, maar tot op heden niets bereikt.

Wanneer ik krijg waar ik recht op heb. Nu heeft het mij bijna € 900,- gekost om een jaar lang te weken als postbezorger en schoonmaakster. Het fictieve uurloon staat in geen enkele verhouding met het werkelijk verdiende loon van € 9,62 BRUTO per uur. Medewerkers willen hun fout niet toegeven. Er staat niet in de WWZ dat er uitzonderingen worden gemaakt met betrekking tot het verrekenen van inkomsten.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dorrits@telfort.nl