Klacht: Uitzendbureaus en werk.nl

op 19 april 2012 over UWV in de categorie klachtmelden

Ik heb nogal negatieve ervaringen met uitzendbureaus en tevens hoop ik dat leidinggevenden van het UWV meekijken. Uitzendbureaus verkopen alleen gebakken lucht op het moment. Ik ben werkzaam in de taxibranche en heb gedeeltelijk een WW uitkering.
Zoals u misschien weet is het een slappe tijd, zeer zeker in de taxibranche. Er is gewoon geen werk! Maar, wat schetst mijn verbazing? Op werk.nl is VOLDOENDE werk in de taxibranche, nou, mooi niet.
Als ik solliciteer op een functie als taxichauffeur krijg ik (als ik al een reactie krijg) te horen dat er GEEN functie beschikbaar is. Hé dat is raar, op werk.nl staat 21 (?) keer vermeldt dat u diverse functies hebt. Ik heb het één en ander uitgezocht en wat blijkt, deze bedrijven krijgen een subsidie voor elke uitkeringsgerechtigde die, met behoud van uitkering, zijn taxipas wil halen. Voorwaarde is wel dat er voldoende werk moet zijn… één en ander wordt pijnlijk duidelijk. Ook zijn er uitzendbureaus die vertellen dat er voldoende werk is, maar als je de werkgever benaderd, blijkt er helemaal geen werk te zijn. Wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is, een mooi gezegde; de schele verneukt de blinde.

UWV... onderzoek eens een vacature. Er staat een hoop onzin op werk.nl, er staan een hoop vacatures die geen vacatures blijken te zijn, maar puur zijn opgesteld om zoveel mogelijk subsidies binnen te slepen (lees zo'n 3.000 euro per uitkeringsgerechtigde)
Haal deze onzin van werk.nl. Straks hebben we, bij wijze van spreke, 100.000 potentiële taxichauffeurs, en voor 10 personen werk.

Alle klachten die gemeld zijn door moloch29571