Klacht: Spookvacatures op werk.nl

op 13 juni 2012 over UWV in de categorie klachtmelden

Het UWV heeft volstrekt lak aan werkzoekenden.

Op werk.nl staan momenteel (woensdag 13 juni 2012) 31.424 vacatures, aldus werk.nl.
Dat is ronduit gelogen, er zijn hooguit een paar duizend vacatures in NL. De rest staat er al maanden op, laten ze gewoon staan want dat vult lekker. Sommige staan er al 8 maanden. Pas als je doorklikt (of na je de moeite getroost te hebben een nette sollicitatiebrief op te stellen) zie je “helaas, deze vacature bestaat niet meer”. Of: “deze vacature heeft nooit bestaan”. Is dat grof of niet? Ik stel voor de site te herdopen in “werktniet.nl”. Dat is een stuk realistischer.

Bij navraag (bij Manpower, ik liep op werk.nl tegen een vacature van hun aan die vorig jaar al ingevuld was) blijkt een uitzendbureau wel vacatures te kunnen plaatsen op werk.nl maar ze na gedane dienst niet te kunnen verwijderen. Volgens iemand van Manpower die ik vanmiddag sprak: “Verwijderen van oude vacatures moet het UWV doen en die doen het niet”.

Tijd voor kamervragen? UWV is een overheidsdienst! En volgens berichtgeving van vorige week hopen ze de site zo rond 2015 op orde te hebben… Het zou tijd worden, dan bestaan ze al 13 jaar!

Ministerieel ingrijpen, kamervragen, deadline.

Alle klachten die gemeld zijn door Bert Peijmen