Klacht: Je bent gewoon een nummer

op 31 juli 2012 over UWV in de categorie klachtmelden

De 1e 3 maanden is er geen persoonlijk contact,alles gaat via hun mail. Ik hou daar niet zo van maar goed….. Elke keer als ik iets vroeg of wilde regelen kreeg ik een antwoord terug waarvan ik hartkloppingen kreeg!! Er staat bijna elke keer dat ik er ook voor kan kiezen de WW stop te zetten of dat als ik niet kom op een afspraak dat gevolgen kan hebben voor mijn WW!! Ik vind dat nogal erg dreigend over komen. Ik doe alles keurig en zoals hun het willen maar de teksten die ze gebruiken in hun mails zijn schandalig.Ze kennen mij niet ,ze weten niet hoe mijn leven eruit ziet,hoe groot mijn inzet is om een nieuwe baan te vinden!!!Je bent geen mens maar een nummer en je moet uit de WW…nou,dat wil ik ook!! Ze sturen een mail tijdens mijn vakantie waardoor ik geen oppas heb kunnen regelen zodat ik op die afspraak kon komen die in de mail vermeld was. Zeggen ze dat ik ten alle tijden beschikbaar moet zijn..voor de werkgever en voor hun afspraken?? Pardon?? Mijn zoontje mocht niet mee van ze dus..er zijn geen vrienden of familie in de buurt die kunnen oppassen en de opvang kunnen we allang niet meer betalen dus wat is dan de oplossing volgens hun?? Er was geen probleem geweest als de mail NIET tijdens mijn vakantie was verstuurd want dan had ik 2 weken de tijd om iets te regelen nu had ik maar 1 dag de tijd!!! En dan nog dreigen met de gevolgen voor mijn WW!!! Ik kan daar niet goed tegen,ik word daar nerveus van. De personen aan de telefoon (soort klantenservice) zijn het met mij eens dat het wel erg hard in de mails staat maar daar kunnen zij weinig aan doen want zij zijn niet de coaches.

Persoonlijk contact is beter want een mail kan al gauw verkeerd overkomen.
Stop met dreigen over het stopzetten van een WW!

Alle klachten die gemeld zijn door JHG