Klacht: Dhr/Mevr

op 27 januari 2013 over UWV in de categorie klachtmelden

Dat ik post ontvang met dreigende inhoud,daarbij in aanmerking genomen dat het U.W.V.deze zaak zonder toestemming in heeft afgehandeld!!!!!!

Er is volgens het U.W.V. geconstateerd dat ik een gewerkte dag niet zou hebben gemeld,ik heb echter aan deze verplichting voldaan door deze gewerkte dag te vermelden op een wijziging formulier,tussen/boven aan de weekaanduiding,daar ik geen nieuw wijziging formulier in mijn bezit had op dat moment.

Ik ben naar aanleiding van deze opgave benaderd/gebeld door een van de medewerksters welke over de uitbetaling van de gewerkte uren/dagen gaat en/of dit correct was(gewerkte dag wel gelezen),naar aanleiding van het genoemde gesprek is er tot uitbetaling overgegaan en ontvangen.

Het U.W.V.heeft echter bepaald dat ik verzuimd heb deze dag op te geven en mij een boete en dagloon inhouding te doen opleggen.

In de uitbetaling van de maand oktober zonder mijn goedkeuring/toestemming een bedrag van Euro 162,45 ingehouden.

Wat schetst mijn verbazing ik krijg diverse schriftelijke aanmaningen en de hierboven vermelde bedreigingen inzake het niet op tijd terug betalen van de mij opgelegde ingehouden werkdag,loonbeslag,boete voor te laat betalen,extra kosten inzake het niet tijdig betalen van de openstaande rekening?????en nog diverse rekeningen welke betrekking hebben op de ingehouden dag.

Het zou wel heel prettig zijn dat een ieder zijn taak eens serieus zou nemen alvorens dit soort brieven te doen versturen.

Verder vindt ik het redelijk onbeschoft om zonder toestemming zomaar geldt in te houden van iemands uitkering,temeer dart ik toch al moet inleveren van een werkweek van 75/80 uur naar een 40uur werkweek uitkering, want ik heb geen recht op een hogere uitkering qua gemaakte uren.

Verder is het misschien verstandig dat er een controle wordt uitgevoerd wat er aan geld binnen komt van terug vorderingen,en wat er wordt uitgegeven aan uitkeringen.

Nogmaals ik ben niet van dit soort brieven gediend!!

Ik zou het zeer op prijs stellen dat zo'n grote organisatie
wat socialer met zijn clienten omgaat en dit soort grove fouten niet meer zou maken.

Het weg bezuinigen van het personeel heeft tot gevolg dat er zulke grote fouten kunnen worden gemaakt.

Het zou ook niet verkeerd zijn om mijn zaak nog eens te onderzoeken(betere controle ingeleverde wijziging formulieren)

Bij juiste informatie verstrekking van mijn gegevens: terug storting ingehouden dag en bijkomende kosten.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door martinenmartina@tele2.nl