Klacht: UPS Social Media Team-medewerker liegt tegen mij

op 29 december 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Refererend aan de klacht van deze morgen: https://www.klacht.nl/complainer-account/complaint-details/?post_id=671932

De betreffende medewerker beweert dat ik instructies niet opvolg en dat er geen andere methode is om e.e.a. opgelost te krijgen en dit is NIET WAAR!!!! Ik word voorgelogen, en dat zelfs nog na alles wat er zich in de afgelopen 9 maanden al heeft afgespeeld!

Ik heb PRECIES gedaan wat er op deze site is aangegeven en wat UPS-medewerkster Yvonne van de facturatie-afdeling per email aan instructies heeft gestuurd. Vervolgens ben ik van de regen in de drup geraakt.

Die \”LOA\” is bedoeld voor andere problemen/kwesties dan deze: namelijk voor bedrijven of andere professionele organisaties: dit betreft een private zending met particuliere verzender en particuliere ontvanger dus ik kan helemaal geen LOA versturen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

N.b. in de e-mail vanuit UPS UK staat onder andere het volgende: \”We should be able to see the company name in the email address.\”……

Dit is een probleem veroorzaakt intern bij bij UPS door de volgende facturatie-afdelingen waarvan de bedrijfsprocessen niet op elkaar zijn afgestemd: UPS UK, UPS NL/BE en UPS Paypal. Hierbovenop komt nog eens de incompentie van de veel UPS-klantenservicemedewerkers die het vertikken te onderzoeken wat er PRECIES verkeerd is gegaan.

En ik ben daar de dupe van.

Dit is letterlijk wat er in de email van Yvonne van de facturatie-afdeling van UPS staat: \”Van u hebben wij ALLEEN (!!!!!) uw toestemming nodig om klantnummer … te factureren, aangezien het systeem dat niet anders zal toelaten. Een \”akkoord\” via e-mail is voldoende om dit te verwerken.\” (!!!!!)

Dit is precies wat ik heb gedaan: ik heb dus volledig en direct de gegeven instructies opgevolgd. Uw medewerker liegt publiekelijk tegen mij. Onvoorstelbaar.

Ik ben tevreden als ik het te veel betaalde bedrag terug ontvangen heb, plus daarbij bovenop een compensatie voor de tijd en frustratie die dit mij heeft gekost sinds april dit jaar. Excuses hoef ik niet meer, want het is al gebleken wat de excuses van UPS waard zijn.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 29 december 2017 om 12:50 geantwoord

Goedemiddag,

Ik vermoed dat hier sprake is van een misverstand. Daar u de zending in de UK heeft betaald kan deze niet naar Nederland gefactureerd worden en dus ook niet in Nederland gecrediteerd.

Vandaar dat er aan u een LOA wordt gevraagd zodat de kosten naar Nederland kunnen worden gefactureerd en daarna aan u kan worden gecrediteerd. Dit is puur een technische handeling waar de LOA voor nodig is.

Er is hier absoluut geen sprake van liegen, want het enige wat wij u nu al vele malen hebben aangegeven is hoe dit voor u opgelost gaat worden. Echter zolang u geen LOA afgeeft kan er niet gebeuren en zult u dus ook geen credit gaan ontvangen.

U kunt nog vele malen de klacht heropenen maar dat zal niet helpen. Daar zonder LOA er niets kan gebeuren.

U kunt de LOA sturen via de email die u heeft ontvangen vanuit de UK.

UPS Social Media Team

Heeft op 29 december 2017 om 13:05 geantwoord

Het huilen staat nader dan het lachen.

Reactie van de melder van de klacht Erikz150

8 maanden geleden - Er is inderdaad een misverstand, namelijk dat jullie fout mijn probleem wordt gemaakt. Als het gaat om een "puur technische handeling" of welke betalingen of factureringen in wat voor land dan ook zijn gemaakt, dan heb ik daar toch geen boodschap aan? Dat is toch jullie probleem? Ik ben hier vele gefrustreerde uren mee bezig om een fout die door jullie is gemaakt zelf te corrigeren!!!!!!! Ik volg precies de instructies op (namelijk: akkoord per e-mail) en daarna kan ik wekenlang gaan wachten zonder dat ik IETS hoor van UPS of dat ik het geld terug zie. Zo ga je toch niet met elkaar om???!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Erikz150