Klacht: Updates niet up to date

op 08 september 2018 over TomTom in de categorie Navigatiesystemen

Jaarlijks koop ik de uodates voor mijn Tom Tom R-link. In de vajantie maar weer eens gekeken over er uodates zijn. Tot mijn verbazing ontbreekt nog steeds de navigatie van het nieuwe stuk van de A4 Rotterdam – den Haag (gereedgekomen in 2015 of 2016) in het systeem. Geprobeerd via Tom Tom zelf hier een antwoord op te krijgen maar helaas, die service zit niet in het keuzemenu. Waarvoor nog updates kopen?

Wanneer de
Updates wat meer up to date zijn en niet meer 2 jaar achterlopen

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over TomTom

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door TomTom in behandeling genomen

TomTom

Heeft op 10 september 2018 om 09:14 geantwoord

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat TomTom een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 10 september 2018 om 13:25 geantwoord

Ook nu wordt weer verwezen naar Renault voor support. Het systeem (dat is inderdaad van Renault) werkt goed, maar de updates (via het plaatsen van de kaart in de pc) van de kaarten lopen ver achter. En systeem zegt dat alle updates zijn ontvangen.

Bericht van TomTom

3 maanden geleden - Hoi Elizabeth, Volgens mij is het vrij duidelijk dat Renault zelf de ondersteuning doet, zij bieden zelf updates, diensten en ondersteuning voor het R-LINK systeem aan op hun eigen site en er word nergens door hun doorverwezen voor updates of vragen naar TomTom. Updates zijn uitsluitend via Renault te verkrijgen voor het R-LINK systeem en niet via TomTom. Van kastje …. muur dus is dan ook totaal geen sprake, aangezien het vrij duidelijk is dat Renault de ondersteuning doet. Hierdoor bepaalt Renault zelf ook wanneer en welke updates er beschikbaar komen voor hun klanten. Updates zijn daarom ook niet te vergelijken met die op onze eigen TomTom producten. Als het R-LINK systeem volgens Renault up to date is dan is het up to date, vraag is heb je al contact gehad met Renault zelf via 0800-0303 of contact-klant.nl@renault.nl? Zij kunnen je vertellen wanneer er eventueel weer een nieuwe update beschikbaar komt. Met vriendelijke groet, TomTom

Reactie van de melder van de klacht Elizabethvan58

3 maanden geleden - Uiteraard en op die manier heb ik ook steeds geprobeerd updates te krijgen. Krijg netjes melding updates gereed. En verder gebeurt er dus weinig. Krijg in de app ook de melding dat Rlink up to dat is. Kastje …. muur dus.

Alle klachten die gemeld zijn door Elizabethvan58