Klacht: update nauwelijks update te noemen

op 20 augustus 2018 over TomTom in de categorie Navigatiesystemen

als rijinstructeur kom ik op veel plaatsen vooral rond Eindhoven waar bv de snelweg al jaren maar een 100 km weg is maar waar Tom Tom constant foutieve snelheden aangeeft ondanks mss wel honderd meldingen.
ook aanpassingen aan wegen die al jaren veranderd zijn geeft deze niet juist aan of meldingen[verschil] van afslaan of afbuigen kloppen vaak niet.

als updates echte updates zijn en niet een of ander landweggetje in Portugal.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over TomTom

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over TomTom nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door TomTom in behandeling genomen

Bericht van TomTom

3 maanden geleden - Hoi Rene, Vervelend om te horen dat je TomTom niet up to date is. Aan de hand van je e-mail adres zie ik dat je een GO 5000 heeft met serienummer QR6464K03714. ALs het om dit toestel gaat dan blijkt deze volgens onze gegevens al een tijdje niet meer geupdate te zijn, er staat nu een kaart van een jaar geleden op. Inmiddels hebben we al 4x een kaartupdate uitgebracht. Ik raad je aan om de GO 5000 via MyDrive Connect op je computer bij te werken met de nieuwste kaart en updates. Zijn de maximum snelheden na de update nu wel weer wat actueler? Met vriendelijke groet, Yin van TomTom

Reactie van de melder van de klacht r88

3 maanden geleden - bedankt Yin, het betreft echter de ingebouwde bij een Renault captur van 2017. vriendelijke groet René

Reactie van de melder van de klacht r88

3 maanden geleden - bij beiden tom toms geen veranderingen aanziens de snelheden ondanks veelvuldig melden van de verkeerde snelheden.

Reactie van de melder van de klacht r88

3 maanden geleden - nog steeds geen update wat betreft de snelheden ondanks dat deze al 3 jaar anders zijn.

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat TomTom een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

TomTom

Heeft op 10 september 2018 om 09:48 geantwoord

Hoi Rene,

Vervelend om te horen dat je weinig verbetering hebt gemerkt met een nieuwe kaart, inmiddels is er weer een nieuwe update van de kaart uitgebracht, ik raad je aan die ook te downloaden.

Wat betreft je Renaul Captur, in deze auto zit een Renault R-LINK ingebouwd. In overleg met Renault is besloten dat zij de volledige support op zich nemen. Updates zijn hierdoor uitsluitend via Renault te verkrijgen en niet TomTom.

Voor ondersteuning en updates via Renault verwijs ik je dan ook naar de volgende twee manieren tot contact.

Via telefoon: 0800-0303
Via e-mail: contact-klant.nl@renault.nl

Ook kan je natuurlijk terecht op de website van Renault R-LINK via: nl.rlinkstore.com

Yin van TomTom

Alle klachten die gemeld zijn door r88