Klacht: United Wardrobe reageerd niet op klacht

op 05 maart 2020 over United Wardrobe in de categorie Markten en Braderieën

Ik heb onder mijn eigen account; Luuk Schmidt, een mail gestuurd via het klachtenformulier. Dit omdat ik me opgelicht voel door verkoper DesignerTrader. Hij had mijn koop van een trui maat L geannuleerd, omdat de verzendkosten te laag waren. Daarom vroeg hij mij de trui opnieuw te kopen van hem, maar dan met juiste verzendkosten. Binnen twee minuten geregeled. Wat blijkt: hij heeft de maat ook gauw aangepaast van maat L naar maat M, nadat de trui dus weken lang om maar L heeft gestaan. In de chat reageerd hij hier ook op, als die te klein is mag u retourneren maar weigert vervolgens het verzoek hiertoe, met als motivatie: Was duidelijk een M, geen L. In de chat zei hij nog je wou een L kopen, je hebt een L, het was duidelijk een L.
Enfin, een draaiende verkoper dus.
United Wardrope beoordeelde vervolgens puur op de beperkte info die ze toen hebben: Klant koopt M, wou L, is nu te klein, maar had moeten weten dat het te klein was.
Met meeverzonden bijlage in de klacht die ik daarop stuurde naar United wardrobe, is niet gereageerd.

Wanneer United Wardrope oordeeld dat een verkoper niet zomaar, zonder de klant te informeren, de maat mag wijzigen van maat L naar maat M, terwijl als reden wordt gegeven dat de verzendkosten verkeerd zijn ingevoerd.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door United Wardrobe in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat United Wardrobe een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

United Wardrobe

Heeft op 12 maart 2020 om 11:42 geantwoord

Beste Luuk,

Bedankt voor je bericht. Ten eerste excuses voor onze late reactie.

Vervelend om te horen dat je het gevoel hebt dat je bent opgelicht. Ik zie dat je inderdaad een retourverzoek hebt ingediend en dat wij deze behandeld hebben. Wij baseren ons besluit op basis van de advertentie, het verzoek zelf en ons reglement en kunnen extra informatie die wij via de mail of chat ontvangen niet meenemen in ons besluit. Ons besluit is daarnaast ook bindend, wij kunnen dit achteraf niet meer terugdraaien.

Daarvoor excuses! Ik zie dat je inmiddels contact hebt met mijn collega en er een oplossing is aangeboden. Helaas hebben wij hier nog geen reactie van je op ontvangen. Wij lossen dit graag samen op!

Hopelijk kun je alsnog met plezier gebruik maken van United Wardrobe :)

Vriendelijke groet,
Suzan - Team United Wardrobe

Alle klachten die gemeld zijn door LuukSch