Klacht: Uitgaande mail niet mogelijk

op 29 maart 2021 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Beste,

Het is nu al meer dan een maand dat ik geen email kan verzenden via mijn caiway account. Niet met (Office)Outlook en ook niet via webmail. De inkomende mail komt wel gewoon binnen. In de foutmelding stond dat mijn account was geblokkeerd wegens misbruik.Ik heb al vele malen gebeld naar de helpdesk die me van alles hebben laten doen of me in de wacht zetten om bij een collega na te vragen.
Mij werd ook gezegd een mail naar [email protected] sturen met een screenshot van mijn virusscanner, de foutmelding en mijn wachtwoord gewijzigen.Dat heb ik gedaan via gMail. Uitindelijk kreeg ik een email van Spamhouse? maar dat hielp ook niet.

Ik kreeg van die dienst geen respons ook geen bevestiging dat ze mijn bericht hebben ontvangen. Na weer menigmaal e helpdesk te hebben gebeld kreeg ik allerlei redenen te horen waarom het zo lang duurde en waarom ik geen antwoord kreeg. Het zou komen doordat ik een dynamisch IP adres heb en dat daardoor elk door mij gebruikt IP adres moest worden gedeblokkeerd en dat door de drukte en het vele werk dat aan mijn klacht was verbonden het nog wel even zou duren.

Nou ben ik geen expert maar dat vond ik toch een onzin verhaal. Caiway vraagt na elk contact met de helpdesk wat je van de service vindt. Ik heb alles met 1 gewaardeerd maar wel aangegeven dat de mensen van de helpdesk heel vriendelijk en geduldig waren. Tenslotte kunnen zij het probleem alleen doorgeven en niet oplossen. Wel heb ik het hele verhaal weer uitgelegd in het veld opmerkingen.
En weer geen reactie van Caiway.

Ik betaal maandelijks zo’n 75 euro voor Internet en tv. Mijn grootste activiteit is email maar dat kan ik nu al meer dan een maand niet gebruiken om mail te verzenden. Dat moet ik noodgedwongen met
gMail doen. Er is geen enkele andere mogelijkheid om contact op te nemen met Caiway dan via de helpdesk. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen met deze situatie.

Met vriendelijk groet,

Sjaan Lieder

Als ik weer normaal email kan verzenden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

Bericht van Caiway

3 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te horen dat u niet kunt mailen. Wij willen erg graag voor zorgen dat u weer gebruik hier van kan maken. U benoemt 2 zaken m.b.t de mail die onafhankelijk van elkaar zijn: - blokkade vanuit Caiway - blokkade op basis van het IP adres / blacklist Ik heb de status gecontroleerd en kan geen blokkade op dit moment terugvinden. U zou dus vanuit webmail moeten kunnen mailen. Zou u de volgende vragen kunnen beantwoorden: 1. Kunt u inloggen op webmail? 2. Welke foutmelding krijgt u te zien als u vanuit webmail een mail naar u eigen email stuurt? Voor de blokkade met het ip adres kunnen wij helaas niks doen dan enkel alleen advies geven om allereerst te delisten van geregistreerde blacklist Spam Rats: https://www.spamrats.com/removal.php U zou ook het modem een uur uit kunnen schakelen en na voor het opstarten een laptop met een kabel op poort 1 van het modem kunnen aansluiten (dus zonder router). Hiermee vergroot u de kans dat u een ander IP adres krijgt. Ik hoor graag uw antwoord m.b.t de gestelde vragen. Met vriendelijke groet, Leroy Caiway Team Webcare

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 20 mei 2021 om 18:09 geantwoord

Beste mevrouw,

Fijn dat u even tijd had om te bellen. We zijn blij te horen dat het probleem is verholpen! U kunt inmiddels weer e-mailen via onze dienst. Mocht u in de toekomst vragen hebben, staan wij voor u klaar via chat.

We gaan deze klacht sluiten.

Sara

Alle klachten die gemeld zijn door Sjaan1946