Klacht: Uitbetaling KEW

op 28 augustus 2016 over Reaal in de categorie Verzekering

Op 1 augustus is mijn huis verkocht. Aan de hypotheek van SNS was een Kapitaalverzekering Eigen Woning van Reaal verpand. Op 2 augustus zou SNS aan Reaal bevestigen dat de woning verkocht was en de verpanding moest vervallen. Ervanuit gaande dat dit gedaan was heb ik op 9 augustus gebeld met Reaal. Daar werd mij gezegd dat alles binnen was en dat het 19 augustus zou worden uitbetaald.
Op 18 augustus nogmaals gebeld met Reaal om te controleren dat de volgende dag de uitbetaling zou plaatsvinden. Toen kreeg ik het nieuws van Reaal dat sns nog niets gestuurd had. Contact opgenomen met SNS, en dezelfde dag hebben ze aan Reaal de bevestiging gestuurd dat de verpanding kan vervallen. Nogmaals dezelfde dag met Reaal gebeld en die bevestigde de ontvangst van het document van SNS. En dat het binnen 2 weken wordt uitbetaald.
Omdat ik er geen vertrouwen in had dat er bij reaal actie zou worden ondernomen, heb ik op 24 augustus nogmaals contact opgenomen met Reaal. Mijn gevoel was goed, want ik kreeg de melding dat het dossier nog niet was opgepakt. Maar het zou direct worden opgepakt. En uitbetaling was maximaal 2 weken.
Op 26 augustus nogmaals gebeld met Reaal om de status op te vragen. Toen kreeg ik de mededeling dat het dossier nog niet is opgepakt en dat het nog 4 weken duurt voor er wordt uitbetaald.
Ook hier heb ik weinig vertrouwen in. Toch wel gek dat ik geen beschikking krijg over mijn eigen geld. Als ik vraag naar iemand die voor mij de zaak kan versnellen, krijg ik het antwoord dat dat niet kan. Ik heb nu al 3 keer de aannemer voor mijn nieuwe huis moeten vertellen dat ik niet kan betalen. Echt triest van Reaal. Als er uitbetaald moet worden ben je gewoon een nummer. Ze kijken niet wie of wat er achter dat nummer zit. Want niet alleen ik en mijn gezin worden hierdoor getroffen, maar ook mijn aannemer.

Als mijn KEW snel wordt uitbetaald

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reaal over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door wvb512