Klacht: Uitbetalen levensverzekering gekoppeld aan hypotheek na verkoop woning

op 08 juli 2016 over Reaal in de categorie Verzekering

Ik heb een levensverzekering van Reaal die gekoppeld was aan mijn hypotheek. De woning is verkocht (begin mei dit jaar) en ik heb nog steeds de uitbetaling van de levensverzekering niet ontvangen. Na weken komt met met een formulier over de bepaling van het fiscaal inwonerschap. Deze heb ik 2 juni ingevuld en gemaild. Daarna niets vernomen. Op 24 juni heb ik zelf maar weer gebeld met Reaal. Er werd mij verteld dat ze het formulier fiscaal inwonerschap nog moesten hebben. Deze heb ik nogmaals gemaild en mij werd verteld dat ik het geld voor het eind van de week daarop zou ontvangen. Dat was dus niet zo. Op 1 juli heb ik weer gebeld. Toen werd mij verteld dat de verzekering nog niet stop gezet was. Het lijkt mij dat wanneer er doorgegeven wordt dat een woning verkocht is, dit voor u een zeer duidelijke indicatie is voor stopzetting. Bovendien had men mij dit daarvoor ook kunnen vertellen. Het geld zou (jawel) voor het eind van de week daarop overgemaakt worden. Dit is weer niet het geval. Vandaag maar weer gebeld en nu werd mij verteld dat het akkoord net gegeven was en het geld volgende week op mijn rekening zal staan. Ik vind dit onacceptabel.

Als het geld op mijn rekening staat.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reaal over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door NTS