Klacht: Twee keer hoogste bod, en twee keer foutmelding krijgen

op 29 juni 2012 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Twee verschillende keren heb ik getracht een bod uit te brengen op een vakantie in een bungalowtent van Koko Holidays. En beide keren werd een bod eerder in de veiling in eerste instantie gewoon geplaatst, maar toen ik aan het eind van de veiling een laatste bod uitbracht, kreeg ik de melding ‘Sorry, er is iets fout gegaan, probeer een nieuw bod te plaatsen’. Een nieuw bod plaatsen lukte vervolgens weer niet, en daarna was de veiling over en stond ik met lege handen. Heel zuur, omdat ik beide keren hoger had geboden als het uiteindelijke ‘winnende’ bod, en dus de veiling in beide gevallen zou hebben ‘gewonnen’.

Geen idee waar dit aan ligt, maar ik vind het wel belachelijk dat mij zo op deze manier tot twee keer toe een leuke vakantie door de neus is geboord. Het kan niet liggen aan mijn manier van bieden, want beide keren had ik eerder tijdens de veiling ook al een bod geplaatst en dit ging gewoon goed.

Ik heb sterke twijfels over de betrouwbaarheid van vakantieveilingen.nl

Alsnog de veiling \'winnen\' en een week op de betreffende camping le Bontemps in een bungalowtent van de aanbieder, tegen mijn hoogste bod.

Bericht van Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Vervelend dat u problemen heeft ondervonden tijdens het bieden. We hebben naar aanleiding van uw bericht uw biedgeschiedenis bekeken en daaruit is inderdaad gebleken dat u twee maal uw bod niet heeft kunnen plaatsen. Bij 1 bod, was uw bod te hoog waardoor het bod niet geaccepteerd werd. U wilde een bod van 376 euro plaatsen terwijl het hoogste bod op dat moment 325 euro was. Aangezien u het hoogste bod met maximaal 50 euro mag verhogen en uw bod het hoogste bod met 51 euro zou overbieden is dit bod niet geaccepteerd. Uw andere bod kwam helaas 1 seconde na het sluiten van de veiling bij ons binnen, waardoor het niet meer geaccepteerd kon worden. We raden u daarom aan het hoogste bod ten tijde van het bieden nooit met meer dan 50 euro te overbieden en tevens uw bod iets eerder te plaatsen. Met vriendelijke groet, Monique – Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 02 juli 2012 om 08:51 geantwoord

We hebben tekst en uitleg gegeven over de biedgeschiedenis van de klant.

Reactie van de melder van de klacht Anniebee

5 jaren geleden - Naar aanleiding van mijn klacht over verschillende foutmeldingen kreeg ik van vakantieveilingen een reactie die niet helemaal klopt. Dat er niet meer geboden mag worden dan 50 euro boven het hoogste bod, was mij niet bekend. Dit wordt overigens ook nergens duidelijk aangegeven, het enige wat ik te zien kreeg was een foutmelding. De andere foutmelding kwam echter in eerste instantie niet te laat. Als het goed is kunnen jullie zien dat ik eerst een bod probeerde te plaatsen, op tijd, waarna ik een foutmelding kreeg en de melding dat ik opnieuw moest proberen. Dat heb ik toen gedaan, waarna ik weer de foutmelding te zien kreeg, en toen was het inderdaad te laat. Maar de eerste keer dat ik dit bod deed, was ik wel degelijk op tijd.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vakantieveilingen.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Anniebee