Klacht: Tusdentijds Olieverversen

op 20 juli 2017 over Opel in de categorie Automerken

Ik kocht in september 2016 de nieuwe Astra k 1.4 waarvoor normaliter bij 30000 km een onderhoudsbeurt, incl olieverversen is voorgeschreven. Bij ca 19400 km meldt het systeem dat er zsm olie moet worden ververst. In de veronderstelling dat Opel wel geinteresseerd zou zijn, waarom haar product op bijna de helft van de onderhoudscyclus al alarm slaat heb ik me tot de dealer en Opel Nederland gewend. Er is immers een nieuw product en nieuw ontwikkelde motor in de markt gezet.
De reactie is teleurstellend. Een telefonische reactie kan nog net, maar dat is het dan ook. Het boeit niemand. Ik ben nu genoodzaakt de servicebeurt tussentijds uit te laten voeren. Want nu alleen dure olie te verversen om na ca drie maanden de verplichte servicebeurt, incl wederom nieuwe olie te laten plaatsvinden is geen optie.
In de 45 jaar dat ik nu auto’s rij heb ik vele nieuwe auto’s mogen bezitten van verschillende merken. Bij geen van hen heb ik tussentijds dit probleem gehad. Feit is dat ik nog geen ervaring had met Opel. Dat dit de eerste en tevens de laatste Opel is spreekt voor zich.

In mijn idealistische veronderstelling nam ik aan dat Opel wel geinterresseerd zou zijn, waarom haar product zo snel al om tussentijdse "verzorging" vraagt. Een monster van de motorolie bv om te onderzoeken of haar nw ontwikkelde motor wel de goede smeermiddelen krijgt.
Integendeel, Opel heeft liever dat je tussentijds naar de garage gaat vanwege het financiele voordeel.
Opel zou hier veel coulanter mee moeten omgaan. Het kan niet zo zijn dat je halverwege de onderhoudscyclus al naar de garage wordt gedwongen voor een dure onderhoudsbeurt.

Alle klachten die gemeld zijn door Apache47