Klacht: slecht geluisterd

dorothee punt op 01 mei 2025 over TriNed in de categorie Internetproviders

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

eind februari werd ik voor mijn huis staande gehouden door twee medewerkers van trined, diemij vroegen waarom mijn glasvezelaansluiting niet was geaktiveerd na de aanleg. dit was een paar jaar terug gebeurd.
ik vertelde dat, na een kleine verbouwing,schilderpartij en nieuwe tegelvloer, dit alles tbv mijn ernstig zieke man (slaapkamer verhuisd naar benedenverdieping en nergens drempels) wij geen fut meer hadden om opnieuw in de rommel te zitten en dus geen gebruik wilden maken van de glasvezelaanleg. bovendien waren we blij dat, wat er aan bedrading was, weggewerkt was.
de aansluiting hadden we laten maken omdat we dachten dat dat een pré zou zijn bij het eventueel verkopen van het huis. onze toekomst was op dat moment onzeker.
mijn man is inmiddels overleden en nu dacht ik het wel weer aan te kunnen.
mij werd verzekerd dat er geen dradenbedoening zou komen, bovendien zou ik de ‘boete’ van 250 euro die ik indertijd kreeg omdat ik geen provider koos, terugbetaald krijgen.
nou, dat was voor mij een winwin-situatie en ik abonneerde mij ter plekke.
toen de dag daar was,dat er apparatuur van trined zou worden geinstalleerd, bleek dat er toch een kabelsnoer nodig was. dit was nou juist wat ik had willen vermijden. bovendien kon het nu niet over de vloer omdat de draad niet kan worden weggwerkt onder de drempels. ik kan natuurlijk niet bij de deuren een snoer over de grond hebben liggen.
ik heb wel een veel langere kabel gekregen, ik ging akkoord omdat ik dacht dat we die over de deurposten heen konden laten lopen.
s avonds bij het bekijken hoe dit zou uitpakken bleek de kabel tekort en het hele idee niet ok. temeer ook omdat ik de gasleiding moest liften om hem er achterdoor te laten lopen.
ik heb hierover gebeld en beslist dat ik terugga naar mijn vorige provider.
maar nu moet ik wel een bedrag van 200 tot 300 euro gaan betalen omdat ik niet binnen de 2 weken tijd, die daar voor staat, heb geannuleerd.
ik heb me eind februari geabonneerd en degene die kwam installeren kwam pas 28 april.
de situatie werd toen pas goed duidelijk, door de belofte kon ik niet al binnen 2 weken annuleren omdat ik niet wist dat het zo zou uitpakken.
vantevoren heb ik uitgelegd dat er geen uitgebreide snoerenpartij kon komen en door niet inleven of goed luisteren moet ik nu betalen.
degene die ik aan de telefoon had, kwam niet verder dan de termijn van 2 weken die was verstreken en de kosten die al waren gemaakt.
ik begrijp wel dat zei dat moet zeggen en niet mag beslissen, maar ik vind het onterecht dat ik opdraai voor de kosten.

Gewenste Oplossing:

ik wil gewoon die 250-350 euro niet betalen omdat het m.i. mijn fout niet is.
ik ben gewoon ook niet zo technisch en op de hoogte dat ik vantevoren had kunnen weten (ben 70 jaar) van hoe dit zou gaan worden.
bovendien heb ik eerder al 250 euro boete gehad, alleen omdat ik geen provider koos.
de glasvezelmij. zou zo inkomsten hebben misgelopen.
dit heeft natuurlijk niet met trined te maken, maar ik vind wel dat er makkelijk met andermans geld wordt omgegaan en dat alleen ík goed moet luisteren.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over TriNed

Reactie van de melder van de klacht dorothee punt

2 weken geleden - niet menselijk

Reactie van de melder van de klacht dorothee punt

2 weken geleden - niet goed gecommuniceerd van hun kant waardoor ik voor hun fout opdraai financieel.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over TriNed nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dorothee punt