Klacht: Toestel dead on arrival is na reparatie weer dead on arrival

op 12 juli 2012 over studentmobiel in de categorie Telecomwinkels

Op 12 juni 2012 heb ik een bestelling geplaatst bij studentmobiel. 18 juni (tweede levering) kreeg ik de mobiel binnen, dat was lekker snel. Mijn abonnement bij tele2 zou in gaan op 3 juli.
Ik ging gelijk aan de gang met het verkennen van de telefoon en kwam erachter dat ik tijdens een oproep de beller niet hoorde uit de receiver of luidspreker. Echter functioneerde de receiver/luidspreker wel bij gebruik van viber (applicatie om via internet mee te bellen). Voordat ik hier achter kwam had ik het plastic en het papiertje dat om het doosje van de HTC One X heen zat al weggegooid.
Ik heb eerst een mail gestuurd, nog even afgewacht, de telefoon geupdate, teruggezet op fabrieksinstellingen en toen toch maar gebeld. De medewerker van studentmobiel zei dat ik gebruik moest maken van de DOA procedure waarbij ik een nieuw toestel ontvang. Hij vroeg nog naar een wikkel met o.a. IMEI code (ik wist niet wat hij bedoelde), maar hij zei uiteindelijk dat ik hem toch maar gewoon moest opsturen.
Ik heb de prullenbak doorgespit, wikkel gevonden, maar was gescheurd en vies. Ik de sticker met codes uitgeknipt, op het doosje geplakt en zorgvuldig verpakt opgestuurd (€13,55 vanwege verzekerd opsturen). Deze verzendkosten waren voor mij. Daar heb ik nog een mailwisseling over gehad, maar uiteindelijk geaccepteerd dat ik het moest betalen. DOA procedure wordt afgekeurd wegens ontbreken wikkel. Wordt ter reparatie opgestuurd. Nog een mailwisseling gehad over de DOA procedure omdat hij toch echt Dead on Arrival was, maar daar hadden ze toch echt dat stukje papier voor nodig ondanks dat ik de belangrijke informatie van die wikkel had meegestuurd. Ik dacht ik wacht de reparatie wel af. Ondertussen ging mijn abonnement in.
Woensdag 11 juli ontving ik mijn telefoon weer. Er stond op bijgevoegd formulier vermeld dat het onderdeel was vervangen en dat het toestel algeheel getest was. Ik heb gelijk getest of alles in orde was: precies hetzelfde defect in de receiver/luidspreker. Nu had ik het wel gehad. Ik was hem al 14 dagen kwijt terwijl het toestel Dead on Arrival was, dat heb ik laten rusten, maar om het toestel nu weer 14 dagen kwijt te zijn + nogmaals verzendkosten te betalen.. Als ik dat doe zit ik alweer in de volgende maand en moet ik gewoon betalen voor mijn abonnement + toestel terwijl ik het toestel de maand juli niet eens in mijn bezit heb gehad. Dan los ik een toestel deels af wat ik niet heb.
Ik heb gebeld met studentmobiel en de medewerker zei dat ik zoiezo geen nieuw toestel kan ontvangen wegens die wikkel.. dat bleef maar herhaald worden. Als dat zo is wil ik de aankoop ongedaan maken, anders kost het me alleen maar veel geld, terwijl ik in geen geval heb bijgedragen aan de staat waarin het toestel zich verkeerd. Toch moet ik er voor opdraaien. Het toestel is 12 juli teruggezonden zodat ik nog binnen de 7 dagen retourzenden val. Daar heb ik nogmaals verzendkosten betalen voor over gehad.

Een nieuw toestel dat naar behoren functioneert en als dat langer duurt dan de rest van de maand juli wens ik ook graag eenmaal vergoeding van de verzendkosten (aangezien ik hem twee keer op eigen kosten heb moeten verzenden, terwijl eenmaal al afdoende had moeten zijn) en het deel van de kosten van de maand juli die de telefoon aflossen. Andere optie is aankoop ongedaan maken.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door studentmobiel in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat studentmobiel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

studentmobiel

Heeft op 13 juli 2012 om 09:56 geantwoord

Dank voor uw melding. Vervelend dat het toestel nog steeds niet naar behoren functioneert. Helaas komt u niet in aanmerking voor de DOA procedure. Om in aanmerking te komen voor de DOA procedure hebben wij een heldere toelichting beschreven op onze website (zie informatie). Uiteraard heeft u wel recht op een goedwerkend toestel. Graag ontvangen wij uw telefoon zodat wij deze nogmaals ter reparatie kunnen aanbieden. U kunt het toestel echter ook rechtstreeks ter reparatie aanbieden bij HTC. Indien u twee keer het toestel aan ons heeft verstuurd binnen een korte periode zullen wij eenmalig de verzendkosten aan u vergoeden. Mocht u verdere vragen hebben dan kunt u zich richten tot het volgende emailadres aftersales@studentmobiel.nl.

Aftersales Studentmobiel.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van studentmobiel beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Robiin